بررسی مشکلات پیش روی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه آبادان

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نشستی به منظور بررسی مشکلات پیش روی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان برگزار شد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی افزود: افزایش پروازهای داخلی، برقرای پروازهای خارجی و آسیب شناسی مشکلاتی که در این راه وجود دارد در جلسه مشترک کمیسیون های حمل و نقل و کمیسیون گردشگری و دستگاه های دولتی مرتبط با این کمیسیون ها در منطقه آزاد اروند که با حضور معاونین سرمایه گذاری و فرهنگی این سازمان، مدیر فرودگاه بین المللی آیت الله جمی و اعضای مرتبط اتاق های بازرگانی خرمشهر و آبادان برگزار شد؛ مطرح شد.

موسوی با اشاره به اقدامات بسیار خوب سازمان منطقه آزاد اروند در راستای نوسازی فرودگاه آبادان ادامه داد: در زمینه بهسازی و ارتقای نرم افزاری هم مدیریت فرودگاه از طریق هواپیمایی کشوری باید پیگیری لازم را انجام دهد تا مسیر انجام این اقدام با سرعت بیشتری پیموده شود.

وی خاطر نشان کرد: اولویت پروزاهای خارجی با پرواز های آبادان به استامبول یا آبادان به مسقط خواهد بود که با ایرلاین های مختلف نیز در این خصوص مذاکره شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد گردشگران عراقی که قصد سفر به مناطق ذکر شده را دارند با توجه به نزدیکی استان بصره به منطقه آزاد اروند و وضعیت امنیتی که در عراق ایجاد شده است فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان را انتخاب کنند.

موسوی تصریح کرد: این اقدام در آسان سازی تردد تجار ، بازرگانان و فعالین اقتصادی هم می توانند موثر واقع شود.

وی ایجاد یک اتاق فکر گردشگری را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد و افزود: این مهم در دستورکار معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت که با همکاری بخش های مرتبط خصوصی و دولتی انجام خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین اظهار کرد: مقرر شد در پایانه مسافری شلمچه و فرودگاه آبادان کانتری جهت معرفی جاذبه های گردشگری و توریسم درمانی منطقه ایجاد شود و اطلاعات مورد نیاز درخصوص این جاذبه ها به زبان های عربی و انگلیسی به گردشگران ارائه شود.

موسوی در پایان گفت: در این نشست مطرح شد و ما امیدواریم با نظر مثبت هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند تخفیف ویژه ای برای عوارض خروج پروازهای خارجی نسبت به سرزمین اصلی اتخاذ شود که بتواند بسترساز رشد گردشگری در منطقه گردد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو