بهترین نسبت بودجه عمرانی به جاری در سازمان های مناطق آزاد کشور است

سرپرست مدیریت فنی و امور زیر بنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تنها دستگاه اجرایی کشور که امروز می تواند طبق مصوبه قانونی 60 تا 70درصد بودجه خود را در بخش عمرانی هزینه کند، سازمان های مناطق آزاد هستند.

به گزارش فرینا، مهدی رعیتی در همایش مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) که در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار گردید در جمع مهندسین و فعالین صنعت ساخت، ضمن اشاره به ضعف تکنولوژی در این حوزه، خاطرنشان کرد: متأسفانه از دهه پنجاه تا کنون تکنولوژی نوین به معنای کامل را در حوزه عمران و ساختمان سازی نداشته ایم.

رعیتی با بیان اینکه قانون مناطق آزاد این اجازه را می دهد که آزادی عمل بیشتری نسبت به سازمان برنامه وجود داشته باشد، افزود: خوشبختانه تنها دستگاه اجرایی کشور که امروز می تواند طبق مصوبه قانونی ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه خود را در بخش عمرانی هزینه کند، سازمان های مناطق آزاد هستند؛ اما در مابقی دستگاه های دولتی بخش های جاری برعمرانی غالب است.

وی روش های موجود در حوزه ساخت و ساز را روش های مناسبی ندانست و ادامه داد: اجرای طرح  BIMمی تواند آغاز تحولی در ساخت پروژه های بزرگ به لحاظ صرفه جویی درمنابع، هزینه و زمان باشد.

سرپرست مدیریت فنی و امور زیر بنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تیم منطقه آزاد اروند را یکی از بهترین تیم ها در بین مناطق آزاد کشور که پی گیر مباحث روز و پیشرو بوده معرفی کرد و افزود: امروز شرایطی برای ما فراهم شده تا بتوانیم با حضورعزیزانی که بصورت جهادی در حوزه مناطق آزاد فعالیت می کنند، فضای جدیدی را ایجاد کنیم.

رعیتی طرح BIM را تحولی در صنعت ساختمان دانست و گفت: طبق آمارهای موجود در حوزه ساخت و ساز، ۸برابر سرانه متوسط دنیا مصرف مصالح در کشورمان را داریم که با اجرای طرح BIM می توانیم یک قدم نو برداشته و نگذاریم فاصله ما با دنیا بیشتر از این شود؛ چرا که خوشبختانه در این حوزه نه مشکلات سیاسی وجود دارد و نه اقتصادی.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو