اعطای تسهیلات مالی به دارندگان اسناد واگذاری سازمان منطقه آزاد قشم

رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از رفع مشکل اعطای وام و تسهیلات مالی و اعتباری بانک‌ها در قالب اسناد رسمی و انتقال رهنی به دارندگان اسناد واگذاری شده سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، رؤیا زاهدنیا گفت: تا پیش از این بانک‌ها و مؤسسات مالی قشم از قبول اسناد واگذاری این سازمان برای تضمین در پرداخت تسهیلات خودداری می‌کردند، اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مالکان و دارندگان اسناد واگذاری این سازمان می‌توانند همانند گذشته از وام و تسهیلات مراکز مالی این شهرستان استفاده کنند.

زاهدنیا با تاکید بر اهمیت اعطای تسهیلات بانکی برای تقویت فعالیت‌های تولیدی در جزیره قشم، ادامه داد: طی 10 ماه گذشته و با رفع این مشکل، 13 نفر از متقاضیان توانستند از بانک‌ها و مؤسسات مالی با استفاده از اسناد واگذار شده سازمان منطقه آزاد قشم، تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: موافقت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری برای قبول ترهین این اسناد در سال رونق تولید، نقش مهمی در حمایت از تولیدکنندگان به ویژه مالکان شرکت‌های تولیدی دارنده اسناد واگذاری این سازمان دارد.

به گفته رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم؛ در سرزمین اصلی تمام این فعالیت‌ها با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد، اما در منطقه آزاد قشم با هدف تسهیل این فرآیند، امکان انجام تمام این مراحل در اداره ثبت شرکت‌ها فراهم شده است.

گفتنی است؛ اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از چهاردهم مهرماه 1376 به نام اداره آموزش و پرورش تأسیس و پیش از استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان قشم، نسبت به صدور اسناد واگذاری موضوع مبایعه نامه و قراردادهای واگذاری اقدام و به تبع آن با صدور سند نسبت به ترهین اسناد واگذاری در قالب مشارکت مدنی، مشارکت در ساخت و غیره اقدام کرده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو