آغاز عملیات اجرایی ساخت 6 مدرسه در جزیره کیش

هرمزگان طی امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور معاون وزیر، عملیات اجرایی ساخت 6 مدرسه در جزیره کیش آغاز می‌شود.

 

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کلنگ عملیات ساخت و نوسازی شش مدرسه در دهه فجر بر زمین زده خواهد شد و با سرعت عملیات ساخت آن انجام خواهد شد.

غلامحسین مظفری با تأکید بر لزوم برداشته شدن قدم‌های عملیاتی، گفت: در دوره‌های پیشین هم به خیلی از این موارد پرداخته‌شده اما آنچه مورد اهمیت است، اجرایی و فاصله گرفتن عقب‌ماندگی‌های فیزیکی و سخت‌افزاری است.
مظفری با اشاره به اینکه هیچ بودجه‌ای از دولت شامل این سازمان نمی‌شود، اظهار کرد: بدون همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، امکان به‌روز کردن مجموعه‌ها در حد شاخصه‌های ملی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: از هم‌اکنون باید برای نوسازی، بازسازی و به‌روز کردن مدارس کیش برای سال جدید تحصیلی اقدام و برنامه‌ریزی کرد و اماکنی را که قابلیت تغییر کاربری دارند، شناسایی کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با طرح ایده‌ی آماده کردن خودروی ویژه برای کودکان استثنایی با بهره‌گیری از مربیان و آموزش آنان، از لزوم افزایش دانش کودکان و حمایت از خانواده‌های آنان سخن گفت و اظهار کرد: منطقه آزاد کیش آمادگی طراحی و اجرای این ایده را به‌عنوان پایلوت کشوری دارد.
مظفری با تأکید بر لزوم کم کردن فاصله بین آموزش عالی و آموزش‌وپرورش در کیش، مرکز نوآوری را از جمله مجموعه‌هایی دانست که به ارتقای فضای دانش‌آموزی کمک خواهد کرد و در این میان با نام بردن از اعضای شورای راهبردی این مجموعه، تصریح کرد: تلاش و خواسته سازمان منطقه آزاد کیش بر این است که در این مرکز و شرکت‌های دانش‌بنیان، آموزش‌های عمومی داده شود.
وی افزود: باید از بحث‌های مقدماتی و سخت‌افزاری مدارس عبور کرد و به فکر ارتقای مباحث و شاخص‌های کیفی باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش آموزش در توسعه کیش گفت: بر اساس سرانه‌های استاندارد و مطالعاتی شده، زمین موردنیاز به‌صورت 99ساله برای واگذاری با کاربری آموزشی در کیش پیش‌بینی‌شده است.
مظفری همچنین برای میزبانی دائمی موزه‌های ملی و فرهنگی و فراهم آوردن امکانات لازم، اعلام آمادگی کرد.
همچنین مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بهترین فرصت همراه با منعطف‌ترین راه‌حل‌های ممکن امروز در سازمان برای ارتقا و بهبود نظام آموزشی در کیش وجود دارد.
سعید پورزادی اضافه کرد: در مسیر تحقق سیاست‌ها تلاش‌های زیادی برای عملیاتی شدن ساخت این مدارس شده است.
پورزادی افزود: از برنامه‌های عمرانی سازمان برای توسعه فضاهای آموزشی نوسازی مدرسه هاجر در منطقه میرمهنا است که بالای 30 سال قدمت دارد، زمین این مدرسه با متراژ 4000 مترمربع تحویل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شده و تخریب بنا از هفته آینده توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: این مدرسه در مقطع دبستان جز مدارس سبز و بر اساس فناوری‌های نوین بهینه‌سازی انرژی طراحی خواهد شد. فضای سبز با رویکرد آموزش سبز، آشنایی دانش‌آموزان با محیط‌زیست، آب و حفاظت از زمین با آزمایشگاه‌ها و کتب در اختیار از ویژگی این مدارس خواهد بود.
مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد در کنار این مدرسه، زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع برای ساخت مدرسه دوازده کلاسه در هفته آتی در شهرک میرمهنا تحویل خیری که توسط امام‌جمعه کیش معرفی‌شده، خواهد شد.
پورزادی ادامه داد: همچنین دو قطعه زمین هرکدام به مساحت 4 هزار و 335 مترمربع در فاز 7 شهرک صدف برای ساخت دو باب مدرسه دیگر به آموزش‌وپرورش کیش در حال تحویل است،که بعد از ساخت مدارسی که بافت فرسوده دارند به این مکان جدید منتقل می‌شوند.
وی افزود: مدرسه‌ 18 کلاسه، در منطقه نوبنیاد در زمینی به مساحت 5300 مترمربع تماماً توسط سازمان منطقه آزاد کیش و با همت شرکت عمران و آب و خدمات ساخته خواهد شد و پیمانکار ساخت مدرسه در مرحله تجهیز کارگاه است.
مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با ساخت این تعداد مدرسه، شاخص فضای آموزشی مدارس کیش به شاخص‌های بین‌المللی فضای آموزشی نزدیک می‌شود.
پورزادی در پایان گفت: با موافقت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یک قطعه زمین به مساحت 1500 مترمربع جهت ساخت مجتمع آموزش استثنایی در منطقه میرمهنا کیش به آموزش‌وپرورش اختصاص خواهد یافت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو