اعمال 9 درصد مالیات بر تولیدات ورودی مناطق آزاد

مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: آنچه که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تولید می‌شود، برای ورود به کشور باید 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت کند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس؛ ناصر خرمالی در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری شب دو سیما اظهار کرد: قانون معاف بودن مناطق آزاد از مالیات بر ارزش‌افزوده که در سال 87 به‌صورت موقت ابلاغ شد، به هیچ‌وجه در مناطق آزاد اتفاق نیفتاد.
خرمالی افزود: هیچ‌کدام از کالاهایی که از سرزمین مادر وارد مناطق آزاد شد، صادرات تلقی نشد.

وی با بیان اینکه 945 هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ساکن هستند و این مناطق 4 دهم مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: تولید‌کنندگان درمناطق آزاد وقتی باید برای ورود کالاهای داخلی به این مناطق 9 درصد مالیات ارزش‌افزوده بدهند، ترجیح می‌دهند کالاهای موردنیاز خود را از خارج از کشور تامین کنند.

مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: دیگر جذابیتی برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در گذشته برای این مناطق پیش‌بینی شده بود، وجود ندارد.

خرمالی افزود: از سال 92 تا 98 در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور 81 هزار میلیارد ریال و 22 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و 2/ 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

وی گفت: این مناطق در 6 ساله اخیر 129 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌اند.

مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: واردات کالای مسافری به مناطق آزاد از سال 96 نظام‌مند شد و مجموع سهمیه ارزی هفت منطقه آزاد کشور که می‌توانند وارد کنند 528 میلیون دلار بوده است.

خرمالی گفت: برای شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و واردات به این مناطق ثبت‌سفارش انجام می‌شود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو