پیگیری تعهدات مجموعه های وزارت راه و شهرسازی توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، پیگیر تعهدات مجموعه های وزارت راه و شهرسازی در منطقه آزاد ماکو شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه تکمیل بخش مهمی از پروژه های راه منطقه، مستلزم تأمین و تخصیص قیر، خط کشی، نصب تابلو، علائم و نیوجرسی از سوی وزارت راه و شهرسازی است ابراز امیدواری کرد: با دستور وزیر محترم راه و شهرسازی امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تسریع در اجرای موارد مورد تعهد اقدام نماید.

جبران هزینه های انجام گرفته در خصوص تامین قیر بخش های اجرا شده تسریع در تخصیص ۹ هزار تن قیر خارج از سامانه های استان ویژه منطقه آزاد ماکو و نیز تسریع در اجرای خط کشی، نصب تابلو، علائم و نیو جرسی های مورد نیاز راه‌ها که مورد تعهد وزارت راه می باشد، از جمله موارد مورد پیگیری در این جلسه بود.

عبدالرحیمی همچنین خواستار  تسریع در انجام مناقصه روکش آسفالت مسیر کشمش تپه ـ بازرگان شد و خاطر نشان ساخت: لازم است در انجام مناقصه آسفالت جاده مرگنلر ـ پلدشت که تعریض و زیر سازی آن توسط منطقه در حال نهایی شدن است، تسریع شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه این دیدار به تفویض اختیارات ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به سازمان منطقه آزاد ماکو مطابق قانون تاکید کرد وگفت: مطابق با ماده ۱۱ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، صدور مجوز برای انجام هر نوع فعالیت اقتصادی مجاز، ایجاد بنا و تاسیسات و تصدی انواع مشاغل توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده منطقه فقط در اختیار سازمان منطقه آزاد است.

ضمن آنکه طبق بند ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه مصوب بهمن ماه ۹۵ مجلس، مدیران سازمان‌های مناطق آزاد، به نمایندگی از طرف دولت بالاترین مقام دولت در منطقه تعیین و کلیه وظایف و اختیارات و مسئولیتهای دستگاه های مستقر در این مناطق نیز را به ایشان منتقل شده است.

عبدالرحیمی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو در چهارچوب قوانین مذکور و رعایت استانداردهای مدنظر نظام حمل و نقلی کشور نسبت به صدور مجوز کاربری های همجوار راه‌های اصلی و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اقدام می کند تصریح کرد: در راستای اجرای قانون تسهیل فضای کسب و کار برای مردم و اجتناب از هر گونه دیوانسالاری مضاعف که ماهیت ذاتی مناطق آزاد است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری لازم در این ارتباط را نیز انجام دهد تا هر گونه از هرگونه موازی کاری خودداری شود.

در این دیدار وزیر راه و شهرسازی دستور مساعد برای درخواست های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص پروژه های راه و شهرسازی منطقه آزاد ماکو را صادر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو