اظهارات وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از دستآورد های نوین بانک ملی ایران (همایش ملی شوی سه):

رویكرد محوری یكسال اخیر وزارت اقتصاد در موازات سیاستگذاری های اقتصادی بوده است

وزیر اقتصاد طی سخنانی در مراسم رونمایی از دستآورد های نوین بانک ملی ایران (همایش ملی شوی سه)، طی سخنانی اظهار داشت: رویکرد محوری یکسال اخیر وزارت اقتصاد در موازات سیاستگذاری های اقتصادی و سایر امور جاری، ایجاد فرصت طراحی و اقدام براي تحول در اقتصاد ایران از طريق هوشمند سازي اقتصاد بوده است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این مراسم با تقدیر از تلاش هاي بعمل آمده توسط بانک ملی ایران در ارایه دستاوردهای فناورانه خود به نظام بانکی کشور در رویداد «ملی شو3» اظهار داشت: با تکیه بر داشته های کشور از جمله موقعيت جغرافيايي، تنوع آب و هوايي، جاذبه هاي فرهنگي و تاريخي، نفت و گاز و ساير منابع و معادن، دسترسي به آبهاي آزاد، دسترسي به بازار های منطقه كه هر یک به نوبه خود فرصت ساز هستند و با بکارگیری سرمايه انساني و فارغ التحصيلان با کیفیت بالای دانشگاهي که يك مزيت محسوب می شود، می توان اقتصاد هوشمند را برپا کرد و شاخص های اقتصادی کشور را ارتقاء داد.

دژپسند گفت: در شرایط کنونی برای تحول اقتصاد ایران علاوه بر تحول فكري، بايد با اراده قوي، نرخ بهره برداري از ظرفيت ها را با بکارگیری فناوري هاي نوين ارتقاء داد.

وی افزود: با گذر از ساختار سنتي و با درون زا نمودن قدرت جذب فناوري یعنی با دانش بنيان کردن اقتصاد باید از منابع و ظرفیت های اقتصاد به بهترين نحو و با بالاترين بهره وري استفاده کرد و این بدان معنی است که جذب و هدايت فناوري هاي نو، باید در محيط دانش بنيان باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: انتظار نداریم بانک ها، مسئولیت گذار اقتصاد ایران از اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند را بر عهده بگیرند اما می توانند با هوشمند سازي نظام تامين مالي اقتصاد به عنوان یک اهرم قوي عمل کنند.

دژپسند تاکید کرد: براي اينكه از نظر اقتصادی در منطقه سرآمد باشیم، باید مسیر اقتصاد هوشمند را با سرعت بیشتری طی کنیم، اظهار داشت: اقتصاد هوشمند نياز به نظام تأمين مالي هوشمند دارد ، لذا در اين فرايند تحولي، بانک ها باید پیش قدم باشند و آنچه از بانک ها و بویژه بانک ملی انتظار است، پيشرو بودن و الگو شدن در هوشمند سازي نظام تأمین مالی اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ، با هوشمند سازي ، 20 تا 25 درصد هزینه های بانکداری و 13 درصد هزینه های خلق محصولات مالی جدید کاهش می یابد و در مقابل بانک های بهره مند از نظام هوشمند با رشد 17 درصدی درآمد مواجه خواهند شد، اظهار داشت: شرایط فعلی اقتصاد ایران و همچنين سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتی بر تحقق این امر تاکید دارد.

گفتنی است؛ در همایش ملی شوی ۳ بانک ملی ایران که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، از سه طرح و سامانه "هپ"، "نئو بام" و "نشان پرداخت" (به عنوان نخستین بانک دیجیتال ایران)، در عرصه بانکداری دیجیتال رونمایی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو