کمیته هماهنگی کنترل و مراقبت مرزی قشم تشکیل جلسه داد

نخستین جلسه کمیته هماهنگی کنترل و مراقبت مرزی (IHR) قشم با هدف ارایه گزارش خدمات تیم های مراقبتی مستقر در مبادی ورودی دریایی و هوایی جزیره برگزار شد.

به گزارش فرینا، این جلسه به میزبانی مدیریت توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شده و وضعیت کنترل مبادی ورودی در اسکله های بهمن و کاوه، بخش پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی قشم مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به استقرار تیم های مراقبت بهداشتی در این سه مبدا ورودی بیان داشت: امدادگران دفتر کنترل مراقبت های مرزی به صورت مستمر بر ورود و خروج ملوانان، ناخداها و مسافران پروازهای خارجی که از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد جزیره می شوند، نظارت دارند.
هرمز امیری، ادامه داد: پرسنل کشتی ها و لنج های باری نیز زمانی مجوز خروج از اسکله را دریافت می کنند که تیم کنترل مراقبت های مرزی سلامت آن ها را تایید کرده باشند.
حمیدرضا بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نیز با دادن اطمینان خاطر به قشموندان اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری کرونا ویروس در جزیره مشاهده و گزارش نشده است.
امیری از برگزاری جلسات آموزشی با تمامی پزشکان، کارشناسان مامایی و دندان پزشکان دارای مطب در سطح جزیره خبر داد و افزود: برنامه های آموزشی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری، برای پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان ها و درمانگاه های سطح جزیره نیز برگزار شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن ارایه توصیه هایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس گفت: جلوگیری از هرگونه تماس نزدیک مانند روبوسی کردن و دست دادن، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون به ویژه در مدارس، استفاده از پد الکلی و یا اسپری ضدعفونی کننده در صورت دردسترس نبودن آب و صابون، استفاده از ماسک یک بار مصرف و عدم ماندگاری غیرضروری در فضاهای عمومی سرپوشیده از مواردی است که می تواند از بروز بیماری کرونا ویروس پیشگیری کرده و مانع شیوع آن شود.
جلسه کمیته هماهنگی کنترل و مراقبت مرزی(IHR) قشم با حضور مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر شبکه بهداشت و درمان، مدیر بنادر و دریانوردی، مسوول فوریت های پزشکی شهرستان قشم و مسوول واحد مبارزه با بیماری ها، روز یک شنبه 13 بهمن ماه به میزبانی مدیریت توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو