با حضور مشاور رییس جمهور؛

برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند معرفی شدند / 6

با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویزه اقتصادی و اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند معرفی شدند.

به گزارش فرینا، شامگاه روزگذشته مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند با قرائت متن بیانیه ریاض علی فرحانی دبیر اجرایی این جشنواره آغاز و با اعلام اسامی برگزیدگان در بخش های ملی، استانی، منطقه ای و ویژه به کار خود پایان داد.

در این مراسم علاوه بر مرتضی بانک و اسماعیل زمانی، قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، احمد رستمی معاون توسعه مدیریت، موعود شمخانی معاون فنی و امور زیر بنایی، سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان، محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر، درنا کسرایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، محمود مختاریان نماینده هیات داوران و جمعی از مسئولین محلی و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.

گفتنی است آثار برگزیده اولین دوره جشنواره از میان ۳۴۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره انتخاب و معرفی شدند.

بر این اساس و طبق اعلام هیات داوران در بخش گزارش نویسی و مطالب تحلیلی(ملی) “فرزانه یحیی آبادی” برای «منطقه آزاد اروند تنها در حد یک نام / مطالبه ای که ۱۶ ساله شد از خبرگزاری مهر»، “مرتضی رضایی” برای «صیادان کیش، صید کم و جاشوهای هندی از سایت کیشوند نیوز» و “لیلا اکبرپور” برای «کریدور پروازی به جزیره توریستی از روزنامه دنیای اقتصاد» به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش سرمقاله و یادداشت(ملی) نیز مقام اول به”شهرام شیرکوند” برای «جایگاه تجارت چمدانی در کسب و کار مناطق آزاد از نشریه اخبار خودرو»، مقام دوم به “حامد شایگان” «برای مزیت های مناطق آزاد برای تحقق آمایش سرزمینی از خبرگزاری موج» و مقام سوم نیز به “کوروش کشمیری” برای «مطلب امنیت آینده گردشگری کیش در امنیت شغلی از نشریه آغاز» تعلق گرفت.

در گزارش نویسی و مطالب تحلیلی (ویژه، توسعه گردشگری اروند) مقام اول به”محمود تیلا” برای «بررسی تراز گردشگری ایران و عراق از دو هفته نامه سلام آبادان»، مقام دوم به ”ویدا باقری” برای توسعه گردشگری اروند از روزنامه اقتصاد برتر» و مقام سوم به”کمیله حجازی” برای «گردشگری سلامت ظرفیتی برای آبادان و خرمشهر از خبرگزاری ایرنا» رسید.

در بخش گزارش نویسی و مطالب تحلیلی (ویژه، افزایش تعاملات اقتصادی برون مرزی با کشورهای همجوار) هیچ کس حایز کسب رتبه نخست نشد اما مقام دوم به”پوریا دادگر” برای «اروند دروازه تعاملات اقتصادی با عراق از نشریه اروند فردا» و مقام سوم به “احسان امیری” برای «نبض صادرات منطقه ازاد اروند تند می زند از سایت آبادان خبر»  تعلق گرفت.

همچنین در بخش گزارش نویسی و مطالب تحلیلی (ویژه، حفظ و ارتقای فرهنگی) مقام اول به ”محمدباقر مقدم نیا” برای «فرحانم فرزند خورشید از صبح ملت نیوز»، مقام دوم به”شهرام ذاکری” فرد برای «سلام ناخدا من خورشیدم از دو هفته نامه سلام آبادان» و مقام سوم به”سمیرا نعیمی” برای «رونق گردشگری بومی حلقه اتصال نسل قدیم و جدید از نشریه اخبار مناطق آزاد» رسید.

در بخش گزارش نویسی و مطالب تحلیلی(توسعه منطقه ای) مقام اول به”غلامرضا فروغی نیا” برای «منطقه آزاد اروند زمینه ساز توسعه یا توقع از نشریه اقتصاد بومی»، مقام دوم به”هدی کریمی صدر” برای«رونق بازار با نفس گرم همسایه ها از نشریه بیان» و مقام سوم به”معصومه صالحی” برای «پلاک اروندی ها خاک می خورد» تعلق گرفت.

در بخش تیتر استانی نیز”مهدی دلیر” برای «جنایات و مکافات جنگ از دو هفته نامه سلام آبادان» مقام اول، “معصومه صالحی” برای «حرکت یک جرعه آب در سرزمین رودها از روزنامه کارون» مقام دوم و “شهرام ذاکری فرد” برای «سلام ناخدا من خورشیدم از دو هفته نامه سلام آبادان» را کسب کردند.

در بخش کاریکاتور و طنز(استانی) نیز”جلیل هاجری” برای «آبادان به نفرین منابع مبتلا شده است از دو هفته نامه سلام آبادان» مقام اول را کسب کرد و “وحید حاج سعیدی” برای «تف مالی چرخ گردون و کسری بودجه از سایت آبادان خبر» و “نیوشا نوذری” برای «گردشگری از سایت آبادان خبر» به طور مشترک دوم شدند و مقام سوم نیز به”آرش قلعه گلاب” برای «خوزستان سال ۱۴۲۰ از پایگاه خبری شوشان» رسید.

در بخش عکس(استانی) نیز”محمد بن رشیدی” برای «جهنم آب مجموعه عکس سیل خوزستان از خبرگزاری برنا» مقام اول، “علیرضا هنرجویان” «پرتره زایران اربعین حسینی از خبرگزاری برنا» مقام دوم و “محمودرضا قربانی” برای «پایان از سایت خبر آبادان» و بهرام نادری برای «چهره های اربعین از سایت آبادان خبر» به طور مشترک سوم شدند.

در بخش گرافیک طراحی و صفحه آرایی(استانی) مقام اول به”حسین دلیر” برای «شماره ششم دو هفته نامه سلام آبادان» رسید و “مجتبی ناصری” برای «اروند فردا» و “سعیده ذالکیان” برای «شماره یک اروند آزاد» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش مصاحبه و گفت و گو(استانی) “مهدی دلیر” مقام اول را برای «اروند می تواند اکوسیستم استارتاپی باشد از دو هفته نامه سلام آبادان» به دست آورد و “مسعود گادار” برای «تردد خودروهای سنگین به زیرساخت ها آسیب زده است از خبرگزاری ایرنا» و “بابک گشتی زاده” برای «قصه شازده کوچولو از فصلنامه آبادان نامه» به طور مشترک دوم شدند ضمن اینکه”قاسم آل کثیر” برای «هنوز اعتماد کامل و روشنی به مردم محلی دیده نمی شود از رونامه اعتماد» و “امین جوکار” برای «مردی که آتش ۴۰ ساله یک سینما را برجان دارد از خبرگزاری مهر» نیز سوم مشترک را به دست آوردند.

در بخش یادداشت(استانی) “آرش قلعه گلاب” برای «به رنگ سفید از پایگاه خبری شوشان»، “علی دایلی” برای «مدیریت شایعه ساز از خبرگزاری فارس» و “عباس مدحجی” برای «حنجره جنتملن در بلندگوی مدارس از سایت عصر ایران» به ترتیب مقام ها یاول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش سرمقاله( استانی) هیچ کس حایز کسب رتبه نخست و سوم نشد و مقام دوم این بخش به “محمود تیلا” برای «مسئولان سواد رسانه ای ندارند از دو هفته نامه سلام آبادان» رسید.

در بخش گزارش نویسی و مطالب تحلیلی(استانی) نیز”سیده فاطمه هلالات” برای «خبری که قلب جنگ زدگان را فتح کرد از خبرگزاری مهر» مقام نخست، “حبیب اله بهرامی بیرگانی” برای «دریایی که در نگاه خوزستانی ها خشک شد» و “ایمان مصطفایی” برای «اینجا چراغی روشن است از دوهفته نامه سلام آبادان» به طور مشترک دوم و “جواد حسینی نصر” برای «لطفا یزله ها را ترجمه کنید از نشریه موفقیت» نیز مقام سوم را کسب کرد.

در بخش خبر هیچ یک از شرکت کنندگان حایز رتبه نشدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو