۹۷۰نفر با بهره برداری از طرح های بندری هرمزگان مشغول به کار می شوند

با آغاز عملیات احداث و بهره‌برداری کامل از ۲۲ طرح بندری و دریایی هرمزگان در دهه فجر امسال، زمینه اشتغال مستقیم ۹۷۰نفر در این استان فراهم می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این تعداد طرح با هزینه‌ای افزون بر ۲هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و بهره‌برداری می‌رسد.
الله‌مراد عفیفی‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این طرح‌ها دربخش‌های سرمایه‌گذاری، توسعه‌ای، عمرانی، فنی و دریایی در بنادر شهید رجایی، شهید حقانی، لنگه، سیریک، جزیره های قشم وهرمز اجرایی شده است.
عفیفی پور این طرح‌ها را شامل آغاز عملیات اجرایی طرح احداث مخزن‌های نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث پایانه ترانزیتی و صادراتی، تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱۶و۲۱ با اشتغالزایی۱۴۰ نفر، ساخت و نصب اسکله‌های فلزی شناور مبادی گردشگری بندرخمیر و لارک عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، آغاز عملیات اجرایی اسکله تجاری بندر سیریک و ساخت و نصب یک فروند رمپ فلزی شناور چندمنظوره در این بندر، ساخت یک فروند بارج فلزی شناور مخصوص پهلوگیری کشتی سانی در بندرشیوء و احداث ساختمان ریلی گمرک باهنر  را بخش دیگری از مهم‌ترین این طرح‌ها اعلام کرد.
به گفته عفیفی پور، بهره برداری از ساختمان سیمیلاتور(شبیه ساز)، وآرپا وسامانه نقشه برداری (ECDIS)، بهره‌برداری از سیستم Access Control بندر شهید رجایی (فاز درب کامیون رو)، بهره‌برداری از دیوار ساحلی و سایبان گردشگری جزیره هرمز از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت چهل یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر ۸۰بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.
این بندر در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیت(جابه جایی) بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود.
موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و بنادر حوزه خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی تبدیل کرده است.
بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک مهم ترین بنادر هرمزگان هستند.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
در دهه فجر امسال ۷۰۷ طرح با هزینه‌ای افزون‌ ‌بر ۷۸ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال درحال بهره‌برداری است و هم‌چنین عملیات اجرایی ۱۵ طرح مهم با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال آغاز شده است.
شهرستان بندرعباس با تعداد ۱۷۴ طرح و اعتبار بیش از پنج هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال دارای بیش‌ترین تعداد طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.
بیش‌ترین تعداد طرح‌ها مربوط به بخش مسکن، عمران شهری و روستایی با ۳۳۱ طرح و بیش‌ترین میزان اعتبار مربوط به بخش انرژی با ۲ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.