بهره برداری از ۲واحد معدنی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو

۲ واحد معدنی مرمریت سیاه شوربلاغ شماره ۱ و ۲ با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید

به گزارش فرینا، درچهارمین روز از دهه فجر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امام جمعه ، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان منطقه آزاد ماکو واحدهای معدنی مرمریت سیاه شماره یک و شماره۲ در روستای شوربلاغ پلدشت افتتاح شد.

مدیر تسهیل تولید، صنعت و معدن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: واحد معدنی شماره یک با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی ۲۰ نفر، ظرفیت تولید سالانه ۸ هزارتن در سال و ذخیره قطعی ۲۷۰۰ هزار تن را داشته که قابلیت ذخیره قطعی یک میلیون تن را دارا می باشد.

آرش یوسف زاده با اشاره به اینکه این واحدهای معدنی قابلیت صادرات محصولات فراوری شده را دارند افزود: سنگ مرمریت سیاه بخاطر ویژگی منحصربفرد از نادرترین سنگ های مرمریت است که این معدن جزو اولین معدن های مرمریت سیاه کشور است.

وی ادامه داد: واحد معدنی مرمریت سیاه شوربلاغ شماره ۲ نیز  با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی ۲۲ نفر ظرفیت تولید سالانه ۷ هزارتن در سال به بهره برداری رسید که ۲۰۰ هزار تن ذخیره قطعی آن است و قابلیت ذخیره قطعی یک میلیون تن را دارد.

پلدشت از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی واقع در منطقه آزاد ماکو است و در دولت تدبیر و امید روند توسعه این شهرستان شتاب قابل توجهی گرفته‌است.

جشن‌های ویژه چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز، ۱۲ بهمن در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شد و آثار آن را علاوه بر تلاش برای افزایش رفاه اجتماعی می‌توان در زمینه تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم بررسی کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو