کلنگ احداث شبکه جمع آوری آبهای سطحی و بهسازی معابر چوئبده به زمین زده شد

به مناسبت دهه مبارک فجر، آئین کلنگ زنی بهسازی، ساماندهی معابر و احداث سیستم جمع آوری و دفع آب های سطحی شهر چوئبده؛ انجام شد.

به گزارش فرینا، در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی، امام جمعه چوئبده ،جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی چوئبده، کلنگ بهسازی، ساماندهی معابر و احداث سیستم جمع آوری و دفع آب های سطحی، بر زمین زده شد.

موعود شمخانی با بیان اینکه وظیفه خود می دانستیم تا سروسامانی به وضعیت معابر شهر چوئبده بدهیم، افزود: شعار ما این است که وقتی وارد منطقه ای می شویم می بایست تا ۲۰ سال آینده هیچ گونه حفاری آنجا انجام نشود؛ در واقع وقتی معبری ایجاد می کنیم باید زیرساخت هایش کامل و بعد آسفالتش انجام شود. به همین خاطر از مجری این طرح که شهرداری است تقاضا داریم، اقدام به هیچ کاری نکنند تا زیرساخت هایش بطور کامل انجام شده باشد.

شمخانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چویبده در محدوده منطقه آزاد اروند قرار نگرفته اما بر حسب رویکرد ویژه این سازمان در بحث محرومیت زدایی، نگاه ما به سمت چوئبده همچنان مثبت بوده و امیدواریم در آینده ای نزدیک این شهر دیگر چهره روستا را نداشته باشد و به یک شهر پیشرفته برای ساکنین صبورش تبدیل شود.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر این مهم که با اجرای این پروژه بخش حداکثری زیرساخت های چوئبده در برگرفته می شود، اظهار داشت: معبر اصلی چوئبده ۷کیلومتر است که ۴/۵ کیلومتر آن در این پروژه دیده شده که شامل زیرساخت های اصلی، فضای سبز، ساماندهی معابر و… است. در واقع این پروژه حدود ۶۵ درصد این شهر را پوشش می دهد.

شمخانی در این آئین با اشاره به اینکه موافقتنامه اجرای این پروژه با شهرداری چوئبده منعقد و در هجدهم آذرماه امسال ابلاغ شد، اظهار کرد: پروژه مذکور با اختصاص اعتبار حدود ۱۸۷ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در مدت زمان حدود ۱۲ ماه اجرا و به اتمام می رسد.
موعود شمخانی گفت: اجرای این پروژه بخشی از اهداف منطقه آزاد اروند در جهت توسعه زیر ساخت های عمرانی است که تاثیر قابل توجهی در ارتقاء و بهبود عبور و مرور، سطح سلامت و محیط زیست مناطق در محل اجرای پروژه دارد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۲۱ هزار متر مربع جدول کاری و اجرای کفپوش، تعریض آبروهای ۱۶ دهانه پل موجود، ۲۹ هزار و ۹۵۰متر مکعب زیراساس و اساس، ۵۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع قیر و آسفالت،یک هزار و ۶۲۰ متر مکعب کانال جمع آوری آبهای سطحی (جوی و کانال) از جنس بتن و ۴۸۰ متر طول لوله گذاری شبکه جمع آوری آبهای سطحی به عنوان برخی از کارهای قابل انجام در محدوده ۴ هزار و ۵۰۰ متر طولی خیابان امام خمینی (ره) و بخشهایی از خیابان های آنتنی عمود بر خیابان اصلی بر شمرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو