شبکه همیاران ژئوپارک ارس عضو می پذیرد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد ارس از عضوگیری شبکه همیاران ژئوپارک ارس خبر داد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی می توانند در این شبکه ثبت نام کنند.

به گزارش فرینا، فاطمه منیری با اعلام این خبر افزود: افراد حقیقی و حقوقی از کسب و کارهای مختلف با پایبندی به اهداف ژئوپارک می توانند در این شبکه بصورت داوطلبانه عضو شوند.

منیری اظهار داشت: شبکه سازی و مشارکت جامعه محلی از ارکان یک ژئوپارک جهانی است و ایجاد شبکه همیاران داوطلب با هدف حفظ و نگهداری از پدیده‌های زمین‌شناسی و همکاری در مسائل گردشگری است.

وی گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم ارس را در بُعد بین‌المللی مطرح کنیم ثبت آن در یونسکو که امیدواریم امسال این اتفاق خوب محقق شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در این منطقه پدیده‌های زمین‌شناسی نادری وجود دارد، افزود: پدیده «پرمین ـ تریاس» که گذر ۲۵۰ میلیون ساله زمین را در یک سنگ نشان می‌دهد مهمترین ویژگی ژئوپارک ارس است که جزو آثار کم نظیر در جهان است.

منیری گفت: در دو سال اخیر آموزش های مربوط با ژئوپارک برای جامعه محلی برگزار شده و با تکمیل شبکه همیاران ژئوپارک گام های موثر و عملیاتی برای پیشبرد اهداف جهانی سازی ژئوپارک ارس برداشته شده و قطعا در مباحث ژئوتوریسم موفق خواهیم بود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو