به مناسبت میلاد زهرای مرضیه و روز مادر؛

ملاقات جمعی از بانوان سازمان منطقه آزاد قشم با امام جمعه شهرستان

جمعی از بانوان سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت میلاد زهرای مرضیه(س)، روز مادر و روز زن، با امام جمعه شهرستان ملاقات کردند.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم ضمن تبریک سالروز میلاد کوثر اهل بیت و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن بیان داشت: نگاه اسلام، قرآن و پیامبر(ص) به جلوه های وجودی حضرت زهرا(س)، حاکی از دیدگاه جامع اسلام نسبت به بانوان است.
وی افزود: حضور پررنگ حضرت فاطمه(س) در کانون خانواده، جامعه و حتی جبهه جنگ مثالی از توانمندی های یک بانو در جامعه اسلامی است و احترامی که از شیوه رفتار پیامبر(ص) در برابر زهرای مرضیه(س) روایت شده، نشان دهنده درجه ارج و قرب جایگاه زنان  در دین مبین اسلام است.
امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به احیا جایگاه بانوان پس از انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) گفت: بخش عمده ای از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون نقش بانوان بود و  نظام جمهوری اسلامی نیز با فراهم کردن فضای مناسبی برای بانوان در جامعه همراه با حفظ حجاب و عفاف زمینه ساز رشد و تعالی همه جانبه آنان شده است.
فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده نیز با تبریک این ایام به همه بانوان کشور، اظهار کرد:  با توجه برانطباق و تدوین قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران بر قرآن، سنت و سیره ائمه اطهار(ع)، هم در قانون اساسی و هم در فرمایشات امام راحل(ره) بر نقش بی بدیل بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور تاکید شده است.
وی ادامه داد: بیانات معمارکبیر انقلاب و مقام معظم رهبری مبنی بر نقش بانوان در ساخت یک جامعه سعادتمند و بالعکس و انسان سازی در جوامع، حکایت از جایگاه ویژه بانوان در این نظام مقدس دارد.
به گفته سلجوقی، حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی دوره های آموزشی، اشتغالزایی و خدمات بیمه ای برای بانوان و به کارگیری ظرفیت این قشر بزرگ جامعه هم به منظور تقویت اقتصاد جامعه محلی در راستای دستیابی به اهداف نظام و توانمندسازی بانوان این سازمان و جزیره،  یکی از عوامل موثر در توسعه این منطقه بشمار می رود. 
وی در پایان عنوان داشت: بانون ایران زمین با الگوگیری از دختر پیامبر ختمی مرتبت به عنوان یک انسان کامل، یاریگر نظام و دولت در پیشبرد اهداف و مقدرات کشور هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو