اظهارات وزیر اقتصاد در سیزدهمین كنفرانس حسابداران و مدیران مالی و دهمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران: 

لزوم توجه جدی به ارتقای بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بخش دولت و بخش خصوصی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سیزدهمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی و دهمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران تاکید کرد: تحقق اهداف سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتی در جهت رشد پویا و بدون نوسان، در گرو بهره برداري از ظرفيت هاي موجود و بهره مندي از مدیریت مالي توانمند، پویا و مجهز به دانش روز است. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند طی سخنانی در این کنفرانس اظهار داشت: دغدغه من چاره انديشي براي يك چالش مهم است، و آن اين است كه آيا از آنچه به عنوان منابع در اختيار داريم، به نحو بهينه استفاده مي كنيم؟
دژپسند گفت: بايد به ارتقاي بهره برداري از ظرفيت هاي خالي موجود در بخش دولت و هم در بخش خصوصي توجه جدي كرد و با مولد سازي دارايي هاي مازاد و منجمد، نرخ بهره برداري از ظرفيت ها را افزايش داد.
وی تصریح کرد: مدیران مالی در معرض سخت ترین تصمیمات همچون مدیریت منابع کمیاب مالی قرار دارند، لذا باید بر اساس الگوی شایستگی، افراد واجد شرایط برای ایفای این مسئولیت خطیر انتخاب شوند.
وزیر اقتصاد گفت: مهمتر از حسابرسی رعایت در مدیریت مالی، مدیریت عملیاتی است، مدیران باید مدیریت وجوه را با دقت تحت نظر داشته باشند، این مهم علاوه بر بخش دولتی، در بنگاه های اقتصادی و همچنین نهاد خانواده نیز موضوعیت دارد.
دژپسند افزود: اگر این چرخه را مد نظر قرار دهیم، یقینا بخش قابل توجهی از دغدغه ها مرتفع خواهد شد.
وی یادآور شد: مدیران مالی صرفا مسئول تراز مالی نیستند، بلکه باید به هزینه های ناشی از راکد بودن منابع نیز توجه داشته باشند.
وزیر اقتصاد گفت: مديران مالي بايد از وجود دارایی های راکد نگران باشند و پيشنهاد مشخص براي تبدیل این دارایی ها به دارايي هاي مولد ارايه دهند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو