ساخت جکت SPD12E در منطقه آزاد قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از پایان ساخت جکت SPD12E توسط شرکت مهندسی و ساخت سپهر رزموند در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد مهدی برنجی با اعلام این مطلب، افزود: عملیات آماده سازی انتقال جکت SPD12E با چندین ماه کار با هدف نصب در میدان گازی پارس جنوبی به پایان رسیده و در روزهای باقیمانده از اسفند ماه به محل مورد نظر صادر خواهد شد.
برنجی ادامه داد: این جکت سکوی نفتی با چهار هزار و 470 تُن وزن، دارای 80 متر ارتفاع است و در فاصله 100 کیلومتری سواحل عسلویه در عمق 70 متری نصب خواهد شد.
به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، این سازه نفتی با هدف استفاده و بهره برداری از میدان گازی مشترک میان کشورهای ایران و قطر در منطقه عسلویه ساخته شده است.
وی تصریح کرد: چنانچه شرایط آب و هوایی مطلوب باشد، تا پیش از پایان سال جاری این سازه نفتی پس از بارگیری و حمل به وسیله شناور یدک کش به محل نصب حمل می‌شود.
برنجی اظهار داشت: با بومی شدن هرچه بیشتر دانش طراحی، ساخت و اجرای سازه‌های دریایی و فراساحلی در کشور، زمینه کاری مهمی برای مهندسان و فارغ التحصیلان این حوزه‌ها در منطقه آزاد قشم ایجاد شده است.
میدان گازی پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و به طور مشترک، در آب‌های سرزمینی ایران و قطر واقع شده است.
گفتنی است، قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان واقع شده و از منابع نفتی و گازی متعددی برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو