چرا ماندگاری ویروس کرونا در چابهار بالاست؟

بسیاری از هموطنان با تصور اینکه اثر ویروس کرونا در مناطق گرم کاهش پیدا می‌کند از تعطیلات در نظر گرفته شده برای ماندگاری در منزل و جلوگیری از گسترش کرونا استفاده کرده و عازم چابهار شده‌اند در حالی که در مناطق با رطوبت بالا مانند بنادر چابهار و کنارک ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

توصیه‌ها و تاکیدهای مسوولان بویژه فرماندار، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهداشت و درمان برای پرهیز از سفرهای ضروری و نیامدن به بندرچابهار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تشدید تاکنون نتیجه بخش نبوده و همچنان مردم شهرستان های مختلف از سراسر استان سیستان وبلوچستان و سایر استان های کشور بر سفر به چابهار اصرار دارند.

هموطنان باید توجه داشته باشند که در ابتدای ورود به چابهار و کنارک تست لازم از آنان به عمل می آید و در صورت مشکوک بودن به بیماری باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند و به هیچ عنوان امکان انتقال بیمار از یک شهر به شهر دیگر مقدور نیست.

به گزارش فرینا، معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقدامات خوبی برای پیشگیری از فراگیری ویروس کرونا در این شهرستان صورت گرفته است و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.
رحمدل بامری افزود: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و متاسفانه در استان سیستان وبلوچستان در راستای مقابله و پیشگیری از گسترش این بیماری جلسات متعدد و مشترک تشکیل و نشست مدیریت بحران شهرستان برگزار و با تشکیل تیم های ویژه، بازرسی از اماکن عمومی، فروشگاهها و مغازه های سطح شهر و روستاها به منظور رعایت مسائل بهداشتی انجام شده است.

بامری بیان کرد:  تعطیلی کلیه بازارچه ها و روز بازارها (جمعه بازار و دوشنبه بازار کمب) و مراکز تجاری و خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: شهرداریها و دهیاریها به ضدعفونی اماکن عمومی ، پارکها ، مساجد ، ادارات ، بانکها موظف شده اند و نسبت به آماده سازی و تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز اقدام شده است.

وی تصریح کرد:  ادارات به لغو و تعطیلی کلیه جلسات، مسابقات ورزشی، باشگاهها، مراسم ، جشن ها و رویدادهای فرهنگی، ورزشی و جشنواره ها، اتاق اصناف و ادارات ذیربط به نظارت بر عملکرد صنوف شهرستان بویژه نانوایی ها  مبنی بر رعایت بهداشت(استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی) الزام شده اند.

بامری بر برگزار نشدن مراسم ترحیم و حتی المقدور محدود برگزار کردن مراسم در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: چنانچه سفرها به چابهار که هوای شرجی و رطوبت بالا دارد کمتر شود شاهد سلامت بیشتر مردم خواهیم بود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: امید است با همکاری آحاد مردم بویژه در روزهای آِینده  از ترددهای غیرضروری(ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی و یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به شکل مطلوب تامین شود.

بامری از همکاری صمیمانه همه ادارات به ویژه مردم شریف شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو