آمادگی کامل برای ضدعفونی تمام روستاهای قشم و آموزش گروه‌های داوطلب

رییس اداره آتش نشاني و خدمات ايمني مديريت امورشهري و روستايي سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی کامل نیروهای این مجموعه برای آموزش نیروهای داوطلب و انجام عملیات ضدعفونی و پاکسازی معابر در تمامی شهرها و روستاهای جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، نجم الدین فریدونی با اعلام این خبر اعلام کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، پس از تأمین محلول ضدعفونی کننده مورد نیاز توسط شرکت آب و برق و تاسیسات قشم، عملیات پاکسازی معابر و همچنین برخی روستاهای سطح جزیره با هماهنگی نیروهای آتش نشانی و دهیاری‌ها صورت خواهد گرفت.
فریدونی با بیان اینکه برای ضدعفونی تمام روستاهای جزیره قشم از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی برنامه ریزی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: از دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای جزیره قشم می‌خواهیم تا لیست داوطلبان و افرادی که آمادگی برای انجام عملیات ضدعفونی را دارند برای آموزش ارائه کنند.
ربيس آتش نشاني و خدمات ايمني مديريت امورشهري و روستايي سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مباحث بهداشت شخصی در روستاها به دهیاران و روسای شوراها آموزش داده شده تا با انتقال اهمیت این موضوعات به ساکنان روستاها شاهد ارتقای سطح سلامتی مردم در برابر ویروس کرونا باشیم.
به گفته فریدونی؛ اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم این آمادگی را دارد تا با آموزش گروه‌های داوطلب و تأمین مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز آنها، برای عملیات پاکسازی در محله‌های مختلف شهرهای قشم و درگهان و تمامی روستاهای جزیره فعالیت کند.
وی ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی مقابله با این ویروس در کشور، نیروهای اداره آتش نشانی سازمان منطقه آزاد قشم پاکسازی و ضدعفونی معابر شهری، پارک‌ها، تمامی مجتمع‌های تجاری و مراکز درمانی در شهرهای قشم و درگهان، ضدعفونی لوازم بازی کودکان و پاکسازی مبلمان شهری را به صورت روزانه انجام می‌دهند.
ربيس آتش نشاني و خدمات ايمني مديريت امورشهري و روستايي سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: نیروهای این مجموعه با استفاده از آب ژاول تولید شده در شرکت آب، برق و تاسیسات و همچنین مواد ضدعفونی کننده تامین شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به پاکسازی معابر عمومی و محل‌های پرتردد اقدام می‌کنند.
فریدونی ادامه داد: تاکنون با هماهنگی‌های صورت گرفته ضدعفونی گسترده در معابر ورودی جزیره، اسکله حقانی، لافت و پل، بندر بهمن، فرودگاه بین المللی قشم، تمامی مجتمع‌های تجاری قشم و درگهان و همچنین دیگر معابر پرتردد جزیره صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: نیروهای آتش نشانی و خدمات ايمني مديريت امورشهري و روستايي سازمان منطقه آزاد قشم تا پایان گذر از این بحران با تمام توان خود آماده همکاری با شبکه بهداشت، دهیاری‌ها و شهرداری‌های جزیره جهت ارائه خدمت به شهروندان عزیز قشمی و در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کروناویروس می‌باشند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.