تولید روزانه بیش از 35 هزار محلول و اسپری ضدعفونی کننده در ارس برای مقابله با کرونا

مدیر صنایع و انتقال فناوری های پیشرفته از تولید روزانه بیش از 35 هزار عدد محلول و اسپری ضدعفونی کننده در ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، آیدین جهانگیری گفت: عمده این محصولات شامل اسپری و محلول های ضدعفونی کننده، ماسک و پارچه مخصوص ماسک و لباس بیمارستانی (اسپان باند) می باشد.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت شرکت های تولیدی مستقر در ارس گفت: روزانه بیش از 23 هزار عدد محلول ضدعفونی کننده 230، 400 و هزار میلی لیتری و 20 لیتری، 12 هزار و پانصد عدد اسپری ضدعفونی کننده 260 و 500 میلی لیتری، 30 هزار عدد ماسک و 4 تن پارچه ماسک و لباس بیمارستانی (اسپان باند) در ارس تولید و علاوه بر توزیع در سطح منطقه به سایر مناطق کشور نیز ارسال می شود.

وی در ادامه افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور شرکت های متعددی درخواست اخذ مجوز تولید لوازم بهداشتی در ارس را دادند که در حال حاضر با صدور مجوزهای مربوطه، هفت واحد تولید کننده به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز جهت مقابله با شیوع کرونا مشغول هستند.

مدیر صنایع و انتقال فناوری های پیشرفته ارس در ادامه گفت: برای چهار شرکت تولیدی جدید نیز در حال صدور مجوز تولید هستیم که با افزایش تعداد این شرکت ها روزانه پنج هزار عدد ماسک، 16 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده 100 میلی لیتر تا یک لیتری و 40 هزار عدد محلول ضدعفونی کننده 300 میلی لیتری به آمار فوق اضافه می شود.

برچسب ها : ارس منطقه آزاد رس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو