در راستای تقویت و پشتیبانی مدیریت بحران منطقه آزاد قشم تشریح شد؛

بانوان، تامین کننده امنیت خانه و خانواده

مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده از بانوان جزیره به عنوان تامین کنندگان امنیت خانه، خانواده و هسته اصلی تقویت و پشتیبانی مدیریت بحران در این منطقه یاد کرد.

به گزارش فرینا، فرشته سلجوقی با اشاره به نقش کلیدی بانوان در خانواده و اجتماع بیان داشت: بانوان جزیره عملکردی موثر بر مدیریت بحران در خانواده به عنوان یک واحد از اجتماع داشته و می توانند زمینه ساز تغییر رفتارهای غیربهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 باشند.
سلجوقی بر لزوم دانش افزایی بانوان در مورد شیوه های پیشگیری و کمک به درمان کروناویروس تاکید داشت و افزود: بانوان در نقش مادر و همسر در نهاد خانواده، عوامل فرهنگ‏ساز تعمیم سیاست های مدیریت بحران و شبکه بهداشت و درمان هستند. 
به گفته مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده، از آنجایی که بانوان به دلیل احساسات، عواطف و ظرافت‏هاى غریزى، بسیار متعهد و مسوولیت پذیر هستند و حفظ سلامتی تک تک اعضای خانواده و جامعه را یکی از وظایف ذاتی خود می دانند، بهترین گزینه برای ترویج آموزه های بهداشتی و سلامت در این شرایط بحرانی می باشند. 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بسیار بالاى بانوان برای ایجاد فضایى همدلانه و عاطفى که علاوه بر دور کردن استرس از کانون خانواده، بازویی برای کمک به کادر بهداشت و درمان قشم باشد با برگزاری دوره های آنلاین آموزشی، می تواند به مدیریت بهتر فضای حاکم بر این روزها کمک کند.
سلجوقی همچنین بر نقش سازمان های مردم نهاد برای توسعه آموزش ها از طریق شبکه های اجتماعی با محوریت بانوان تاکید کرد و گفت: مادران و همسران در هر خانواده می توانند به عنوان پیک ستاد پیشگیری از شیوع کروناویروس، کنترل اجرای اصول بهداشتی و ایمنی، حفظ قرنطینه خانگی و تست سلامت افراد خانواده را با ثبت نام در پایگاه اینترنتی سلامت به صورت جامع و کامل اجرایی کرده و از بار تحمیل شده بر دوش جامعه پزشکی و پرستاری جزیره بکاهند.
مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده عنوان داشت: مهارت در حفظ دین و اعتقادات،‏ مثبت‏نگرى و‏ تصمیم‏گیرى‏ صحیح، از توانمندی های ثابت شده بانوان قشم است. 
سلجوقی اضافه کرد: مدیریت زمان و برنامه ریزی مناسب برای اوقات در خانه ماندن فرزندان، موضوع دیگری است که تنها با هنر مادران قابلیت اجرا پیدا کرده و به تداوم قرنطینه خانگی کمک می کند.
مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده در پایان از بانوان جزیره خواست تا با همراهی ستاد پیشگیری از شیوع کروناویروس و حفظ قرنطینه خانگی در ایام نوروز، به جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در این منطقه کمک کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.