بارگیری اولین محموله صادراتی سیمان قشم به تناژ 8200 تن آغاز شد

در پنجمین روز سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شد بارگیری اولین محموله صادراتی سیمان پاکتی تولید قشم به تناژ هشت هزار و 200تن در اسکله کاوه منطقه آزاد قشم به مقصد کشور افریقایی سومالی آغاز شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در محل این اسکله، صادر شدن این محموله را در اولین روزهای سال «جهش تولید» نشانه ای از تلاش بی وقفه بخش خصوصی فعال در این منطقه برای لبیک گفتن به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری خواند و گفت: در سال گذشته شرکت سیمان قشم افزون بر 220هزار تن سیمان به خارج از کشور صادرات داشته است که این میزان نسبت به 185هزار تن صادرات سیمان این کارخانه در سال 97 حدود 20درصد رشد را نشان می دهد.
مومنی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی منطقه آزاد قشم توسعه صادرات است، تصریح کرد: برای شرکت سیمان قشم در سال 98 افزون بر 200هزارتن صادرات پیش بینی کرده بودیم که با تلاش و همت مجموعه مدیریت و کارکنان این شرکت، میزان تولید آن از برنامه جلو زد و امسال نیز همان 200هزارتن را برای آنها درنظر گرفتیم که امروز بارگیری اولین محموله شان برای صادرات آغاز شد.
وی اظهار امیدواری کرد که به رغم مشکلات پیش آمده در کشور شرایطی در منطقه آزاد قشم پیش بیاید که اهداف صادراتی مجموعه های تولیدی فعال در جزیره امسال محقق شود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سیمان یکی از اقلام صادراتی مهم منطقه آزاد قشم بشمار می رود و غیر از اینکه این کالای استراتژیک برای کشور و منطقه ارزآوری فراوانی دارد، نقش آن در طرح های توسعه اقتصادی و ساخت و سازهای داخل کشور و بخصوص در جزیره قشم بسیار اساسی و راهگشاست.
مومنی توسعه بازارهای صادراتی سیمان را از اهداف مهم منطقه آزاد قشم خواند و گفت: در سال گذشته افزون بر چهار میلیون و 300هزار دلار صادرات سیمان بوده که پیش بینی می شود امسال با توجه به افزایش تولید داخلی سیمان و فعال نبودن برخی پروژه ها این رقم شاید به سه میلیون و 500هزار دلار کاهش یابد.
وی همچنین به طرح توسعه شرکت سیمان قشم به عنوان یک نوید در آغاز سال نو اشاره کرد و گفت: مدیریت این شرکت برای افزایش ظرفیت این کارخانه که در حال حاضر 300هزارتن در سال است برنامه ریزی کرده  تا این ظرفیت را به یک میلیون تن در سال برسانند که برای این کار حتی بخشی از تجهیزات موردنیاز هم خریداری شده و قرار است در محل همین کارخانه این توسعه اتفاق بیافتد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.