تولید سالانه 23 هزار تن انواع صیفی جات در ارس

مدیر امور کشاورزی منطقه آزاد ارس گفت: نکات بهداشتی و پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا به گلخانه داران، اقشار مرتبط با کشاوری و دامداری ارائه شده است و فعالان این عرصه و گلخانه داران ارس ضمن ضدعفونی با رعایت کامل این پروتکل به کار خود ادامه می دهند.

به گزارش فرینا، محسن شیخلو با اشاره به اینکه سالانه بیش از 23 هزار تن انواع صیفی جات گلخانه ای در ارس تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود، افزود: در چندین نوبت به کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه های محدوده ارس اطلاع رسانی انجام شده و ضمن نظارت مستمر بر این واحدها تاکیدا از فعالان گلخانه ها خواسته شده است که عملیات ضدعفونی خطوط، سالن ها و غیره بطور مستمر در دستور کارشان قرار دهند که این امر عملیاتی شده است.

شیخلو  در ادامه با بیان اینکه در گلخانه های ارس وضعیت نسبت به ویروس کرونا سفید می باشد و تمامی گلخانه های ارس ضمن رعایت کامل نکاتی بهداشتی در حال فعالیت هستند، در خصوص شرکت ارس تارلا امیر گفت: در خصوص این شرکت نیز عملیات اجرایی ساخت و ساز فاز دوم آن موقتا تا گذر از این ویروس متوقف شده است و کارگران آن که اغلب از شهرها و روستاهای دیگر بودند به مرخصی فرستاده شده است.

وی همچنین افزود: ضدعفونی کردن خطوط و محوطه و سالن های غذاخوری، سرویس های بهداشتی و همچنین سرویس ایاب ذهاب و تب سنجی در این گلخانه ها همه روزه انجام می شود و مدیریت مجموعه، امورات را شیفت بندی کرده تا از حداقل نیروها استفاده نماید.

مدیر امور کشاورزی ارس با اشاره به برنامه ریزی در این مدیریت برای کاهش مراجعات تصریح کرد: سعی شده بیشتر امور به صورت غیر حضوری حل و فصل شود و در عین حال از جامعه کشاورزی و گلخانه دارن نیز خواسته شده از برگزاری جلسات بپرهیزند و تمامی کلاس های آموزشی ترویجی کشاوری که توسط این مدیریت برگزار می شد تا اطلاع ثانوی لغو گردیده است.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو