کنترل شیوع کرونا ویروس در آبادان قابل قبول است

استاندار خوزستان گفت: شرایط کنترل شیوع کرونا ویروس در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان؛ خصوصا شهرستان آبادان، قابل قبول است.

به گزارش فرینا، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند با اشاره به شرایط قابل‌ قبول حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان در کنترل این ویروس، گفت: شرایط منطقه خصوصا شهرستان آبادان در کنترل و مقابله با کرونا ویروس نشان ‌‌دهنده توجه و همراهی مردم به توصیه‌ های بهداشتی و کاهش ترددها است.

شریعتی همکاری مردم را شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: خوشبختانه مردم شهرستان آبادان با خود مراقبتی و در خانه ماندن، همراهی خوبی با تدابیر اتخاذ شده در ستاد مبارزه با کرونا ویروس منطقه داشته اند.

 استاندار خوزستان با تأکید بر ادامه این مسیر توسط مردم تا کنترل کامل کوئید 19 و فائق آمدن بر آن، اضافه کرد: اینکه هر فرد بیماری چه تعداد از افراد را می تواند مبتلا کند به نوعی یک عدد مشخص می شود  که در آبادان عدد بسیار مناسبی است و این نشان از رفتار سنجیده مردم و رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در این زمینه بوده است.

 نماینده عالی دولت در استان میزان میرایی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان را از متوسط کشوری پایین تر دانست و گفت: وضعیت شهرستان آبادان در این زمینه بسیار مطلوب است به طور مثال اگر متوسط استان 2/15باشد در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان 7/10 است؛ این بدان معنی است که مراقبت های پزشکی و پرستاری در بیمارستان های تابعه این دانشکده بسیار خوب انجام می شود.

 وی همچنان وضعیت استان خوزستان از متوسط کشور را  پایین تر معرفی کرد و افزود:  این آمار حاکی از آن است  که در کل استان مراقبت ها به  خوبی انجام می شود و این نشانه زحماتی است که کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی در تمام بیمارستان های استان انجام می دهند.

شریعتی ضمن تأکید مجدد به حفظ فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی که از طرف رئیس جمهور ابلاغ  گردید؛ مجددا تا 22 فروردین تمدید و بنا بر آن تا تاریخ اعلام شده تنها 20 درصد از کارمندان به سرکار می روند و به جز مغازه های فروش اقلام ضروری، مابقی صنوف تعطیل خواهند بود.

وی تصریح کرد: مردم تا آنجا که امکان دارد  به جز موارد ضروری در خانه بمانند؛ ورودی شهرها همچنان بسته و فقط به ساکنین اجازه ورود داده می شود همچنین در خروجی ها نیز کنترل های سختگیرانه ای اعمال و ترددهای درون شهری کنترل می شود.

استاندار خوزستان این مسیر را تا کنترل بیماری ادامه دار خواند و گفت: این روند ادامه خواهد داشت تا بتوانیم بیماری را کنترل و ضریب سرایت را به تدریج زیر یک و به سمت صفرببریم تا جایی که بیماری به سمت خاموشی برود.

وی ضمن قدردانی از مسئولین سازمان منطقه آزاد اروند، شوراهای تأمین آبادان و خرمشهر، ستاد منطقه ای مبارزه با کرونا، حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان و لزوم ادامه فعالیت های شان در این ایام، بیان کرد: از مردم عزیز صمیمانه درخواست می کنم که همچنان همراهی خود را داشته باشند و از سیاست ها و پروتکل های وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی پیروی کنند.

شریعتی به طور ویژه نیز از مردم خرمشهر و شادگان درخواست کرد که با همراهی و همگامی در جهت سیاست های ذکر شده محکم تر قدم بردارند تا با کنترل، میزان افزایش بیماران در این دو شهر کاهش یافته و با اعمال مدیریت و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی به نحوی عمل کنند تا هرچه زودتر، بیماری کنترل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دید و بازدید و در کنار هم بودن جزو لاینفک فرهنگ و زندگی ما ایرانی ها خصوصا خوزستانی ها است، متذکر شد: فاصله گذاری اجتماعی یعنی که هر کس فکر کند نفر مقابلش امکان دارد آلوده به ویروس و ناقل باشد؛ پس باید به نحوی فاصله را رعایت کنیم که امکان انتقال بیماری وجود نداشته باشد. درست است که ما مردم خونگرم و اجتماعی هستیم  اما در ایام بکوشیم تا با عدم حضور در مراسم ها، مهمانی ها و همچنین رعایت دیگر راه های سرایت بیماری نظیر دست دادن و روبوسی، زنجیره انتقال این ویروس را به حداقل برسانیم؛ قطعا  بعد از مدیریت بیماری وقت برای در کنار هم بودن بسیار خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.