اصول پيشگيري از بروز مسموميت با فرآورده های شوینده و ضدعفونی کننده خانگی

سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم به منظور حفظ سلامتی خانواده ها در ایام شیوع کروناویروس، راهکارهایی برای استفاده مناسب از شوینده ها و ضدعفونی کننده های خانگی به منظور کاهش آسیب های احتمالی ارایه داد.

به گزارش فرینا، نسرین نانوایی قشمی با اشاره به همه گیری بیماری کووید-19 در کشور و اهمیت شستشو و ضدعفونی محیط زندگی و محل کار بیان داشت:  این روزها ضدعفونی مداوم سطوح و دست ها، رعایت بهداشت، ماندن در منزل و حفظ فاصله فیزیکی با دیگر افراد، بهترین راه برای حفظ سلامت خود و خانواده است. اما باید بدانیم که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را وارد نماید.
نانوایی قشمی افزود: لازم است قبل از مصرف مواد شوینده در نور كافي برچسب روي بسته بندي را مطالعه نموده،  در هنگام مصرف ضمن استفاده از دستکش لاستیکی و ماسک، باید پنجره ها را باز کرد تا  بخارات سمی ایجاد شده  به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه نزند.
به گفته وی، به هیچ وجه نباید مواد شيميايي مانند جوهر نمك و مواد سفيد كننده، لک بر و الکل را با هم مخلوط کرد و در صورت استنشاق بیش از حد بخارات سمی باید فورا مركز اورژانس 115و يا مركز اطلاع رساني داروها و سموم 190 را در جریان قرار داد.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم ادامه داد: این مواد را باید حتما در ظرف اصلي آن نگهداري کرده و از دسترسی کودکان دور نگه داشت. همچنین نباید ظروف حاوي مواد شيميايي را در كنار مواد غذايي و شعله آتش قرار داد.
وی با اشاره به این مطلب که ‏‏ ‏‏‏نزدیک به 90% از مسمومیت‌ها در منازل رخ می‌دهند گفت:  ‏قبل از دور انداختن ظروف حاوي مواد شيميايي و شوينده داخل ظرف زباله، آن را آبكشي نماييد و با رعایت نکات ایمنی،‏خانه خود را نسبت به بروز مسموميت ايمن ‏نماييد. ‏
نانوایی با تاکید بر عواقب رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده اضافه کرد: در صورت آسیب پوست و يا چشم با این مواد باید حتما پوست و چشم را با مقادير فراوان آب شستشو داده و به مركز درماني مراجعه کرد.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم جزیره و کشور اظهار کرد: با رعایت نکات ایمنی، افزایش دانش و آگاهی در مصرف مواد شوینده و داروها، سلامت خانواده و اطرافیان خود را تامین کنیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، دچار آسیب های فرعی به پوست و سایر اندام های داخلی بدن نشویم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو