اقدامات بزرگترین شهر صنعتی کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: این شرکت تمامی امکانات خود را در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته است .

به گزارش فرینا، فرهاد هاشمی در تشریح اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر صنعتی کاوه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از اعلام مراجع ذیصلاح درخصوص شیوع ویروس کرونا در شهرستان ساوه بلافاصله جلسه شورای بهداشت با حضور مسئولان شبکه بهداشت، نیروی های نظامی، انتظامی و بسیج شهر صنعتی کاوه با محوریت راهکارهای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد و در این جلسه ضدعفونی معابر و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به شهروندان در دستور کار قرار گرفت .
هاشمی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک بزرگترین شهر صنعتی کشور و استقرار آن در چهار راه ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق و وجود منطقه ویژه و هاب سوخت که روزانه شاهد تردد خودروهای ترانزیتی کالا و سوخت از اقصی نقاط کشور هستیم و از سوی دیگر اشتغال 50 هزار نیروی کار و اشتغال کارگران و اتباع کشورهای خارجی در برخی از واحدهای صنعتی و همچنین وجود مناطق مسکونی در کنار صنایع، اهمیت و حساسیت انجام اقدامات پیشگیرانه را دو چندان کرد .
وی گفت: بر این اساس ضد عفونی اماکن عمومی و پرتردد در اولویت قرار گرفت و در همین راستا ایستگاه‌های اتوبوس، بانک‌ها، معابر و پیاده‌روها، استراحتگاه‌ها، مساجد، پارک‌ها و وسایل بازی، ورودی مجتمع‌های مسکونی، خیابان‌های اصلی، جایگاه سوخت، مجتمع خدماتی و رفاهی سطح شهر و ادارات به صورت مرتب ضد عفونی و گندزدایی شد.
مدیرعامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در مرحله دوم ضد عفونی کلیه خیابان‌های اصلی و خیابان‌های فرعی شهر صنعتی در دستور کار قرار گرفت و به صورت مداوم در حال اجراست.
هاشمی گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر ساوه طی چند مرحله با محلول آب ژاول اماکن عمومی شهر صنعتی ضد عفونی شد و با تهیه موادضد عفونی، عملیات ضدعفونی کردن اماکن و معابر شهر صنعتی با تلاش نیروهای آتش نشان و خدمات شهری با یک دستگاه تراکتور سم‌پاشی، خودروی آتش‌نشانی، ماشین آلات خدمات شهری و چهار سمپاش انفرادی انجام شد و این اقدام تا ریشه کن شدن ویروس کرونا در شهر صنعتی کاوه ادامه می‌یابد.
وی اظهار کرد: شرکت شهر صنعتی کاوه علاوه ارائه خدمات شهری به شهروندان و صنایع به مسائل فرهنگی نیز نگاه ویژه‌ای داشته است از این رو در طول سال با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای شهروندان در راستای ارتقای فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است. ولی با شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی، به منظور حفظ سلامت شهروندان کلیه مراسمات و برنامه‌های فرهنگی در شهر صنعتی کاوه لغو شده است.
مدیرعامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان و پرسنل شرکت شهر صنعتی کاوه افزود: کارکنان منطقه ویژه اقتصادی کاوه، هاب سوخت و انتظامات که به صورت مستقیم با مراجعه کنندگان در ارتباط هستند در راستای اقدامات پیشگیرانه، به ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی مجهز شده‌اند و به صورت روزانه کیوسک‌های نگهبانی، هاب سوخت و منطقه ویژه به صورت روزانه عملیات ضد عفونی انجام می‌شود.
هاشمی تصریح کرد: سمپاشی، گندزدایی و ضدعفونی کردن ماشین آلات حمل زباله و تجهیز پاکبانان و نیروهای فضای سبز به دستکش و ماسک از دیگر اقدامات انجام شده در راستای سلامت پرسنل صورت گرفته است .
وی از نصب 70 بنر و پوستر با موضوع رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر، مجتمع‌های مسکونی، مغازه‌ها و نانوایی‌ها خبر داد و با اشاره به همکاری شهروندان و گروه های جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا در قالب اقداماتی همچون ضد عفونی کردن مجتمع های مسکونی توسط گروه جهادی حضرت علی اکبر(ع) شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: در قالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، با همکاری نیروی انتظامی و انتظامات شهر صنعتی تردد در بوستان‌ها و پارک‌های شهر صنعتی کاوه و استراحتگاه‌های سطح شهر ممنوع شد.
مدیرعامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: در اولین روز از فعالیت صنایع در سال 99 طرح غربالگری کارگران شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه آغاز شد.
هاشمی افزود: در این طرح که با مشارکت دانشکده علوم پزشکی ساوه و شرکت شهر صنعتی کاوه انجام شد، پنج اکیپ متشکل از 13 کارشناس آموزش دیده مرکز بهداشت ساوه علائم ابتلا به ویروس کرونا در افراد شاغل در صنایع مستقر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه را بررسی می کنند .
وی خاطرنشان کرد: تا ریشه کن شدن کامل این ویروس منحوس با تمام ظرفیت و امکانات کار گند زدایی و ضدعفونی معابر ادامه دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.