فعالیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا در روزهای کرونایی

منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با وجود شیوع کرونا و اعمال برخی محدودیت ها شاهد تخلیه و بارگیری انواع کالاهای صادراتی و وارداتی است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مهر، منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، در حال حاضر و با وجود شیوع ویروس کرونا و وجود برخی محدودیت‌ها با دو پست اسکله و سیلوهای نگهداری غلات و کالا، همواره شاهد تخلیه و بارگیری انواع کالاهای صادراتی و وارداتی است.
بندر آستارا که برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۳ هزار و ۵۰۰ الی ۵ هزار تنی طراحی شده است، در شمال غربی استان گیلان قرار دارد و به علت نزدیکی به مراکز تولید در استان‌های شمال غرب کشور از توانمندی بسیار بالایی در حوزه صادرات از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر برخوردار بوده و نزدیک ترین مسیر اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا است.
وجود بندرگاه و منطقه ویژه اقتصادی آستارا، ۳۸ و نیم کیلومتر مرز خاکی، ۱۶ کیلومتر مرز دریایی با کشور آذربایجان، راه آهن بین المللی آستارا ـ آستارا و محور ارتباطی و بین المللی اردبیل به آستارا به عنوان یکی از شاهراه‌های ارتباطی شمال کشور، آستارا را به کانون تجارت، حمل و نقل و صادرات و واردات شمال ایران و منطقه تبدیل کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.