آزمایشگاه مولکولی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسد

مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح اولین آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند، خبر داد.

به گزارش فرینا، سید مهدی موسوی با اعلام این خبر افزود: پس از یک ماه تلاش بی وقفه سرانجام آزمایشگاه مولکولی (ویروس شناسی) با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه 4 اردیبهشت ماه جاری به مرحله بهره برداری، خواهد رسید‌.

موسوی خاطرنشان کرد: بعد از این بیمارانی که مشکوک به علائم بیماری کوئید ۱۹هستند و به مراکز درمانی مراجعه می کنند برای تأیید بیماری، نمونه آزمایش آنها به آزمایشگاه مذکور ارجاع داده خواهد شد و در کم ترین زمان و به صورت روزانه این کار انجام می گردد.

وی با بیان اینکه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان بار دیگر باعث یک گام رو به جلو در بهبود وضعیت بهداشت و درمان در منطقه شده است، افزود: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به صورت مشترک توسط سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان تأمین اعتبار شده است.

مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند از جمله امتیازات این آزمایشگاه را تشخیص سریع بیماری در منطقه دانست و اظهار داشت: بعد از این در تشخیص کرونا ویروس و هر بیماری ویروسی دیگری، نیازی به ارجاع آزمایشات بیماران به مرکز استان  نیست.

شایان ذکر است؛ آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان های همجوار، از آمادگی لازم برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.