انتخاب سرمایه گذار مجتمع توریسم دریایی بندر امیرآباد طی سال 99

انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ساخت مجتمع توریسم ساحلی- دریایی در زمینی به وسعت 25 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد طی سال جاری از بین هفت نفر سرمایه گذار متقاضی صورت خواهد گرفت.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: 25 هکتار ساحل در نظر گرفته شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد به منظور ایجاد مجتمع توریسم دریایی، تنها فضای گردشگری ساحلی و دریایی شرق استان مازندران محسوب می‌شود.
رضوانی افزود: لذا انتظار می‌رود با ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه گردشگری در این منطقه شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم ساحلی و دریایی در استان مازندران باشیم.
وی با بیان اینکه مطالعات ساخت فاز یک مجتمع توریسم دریایی بندر امیر‌آباد انجام شده است، تصریح کرد: بر‌اساس این مطالعات اهداف منطقه ویژۀ بندر امیرآباد به عنوان کارفرما در ساخت مجتمع توریستی به سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام خواهد شد.
مدیر سابق منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد تصریح کرد: ایجاد هتل، کافی شاپ، رستوران، سوئیت‌های اقامتی، اسکله تفریحی، شناور‌های تفریحی، زمین بازی کودکان و ... از جمله امکاناتی است که باید در 25 هکتار اراضی در نظر گرفته شده در منطقه ویژۀ اقتصادی امیرآباد ایجاد شود.
وی یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، فاز نخست ایجاد امکانات گردشگری در منطقه ویژۀ اقتصادی امیرآباد به 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند است.
مدیر سابق منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد با اشاره با اینکه با اعلام فراخوان جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع توریسم دریایی در بندر امیرآباد، تعداد بسیار زیادی سرمایه گذار به منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیر‌آباد مراجعه و تقاضای خود را مکتوب کردند، بیان داشت: از تعداد مراجعین بسیار زیاد در نهایت هفت نفر متقاضی واجد شرایط گزینش شده است.
به گفته رضوانی، بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های در دست انجام به زودی و در سال 99، انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ساخت مجتمع توریسم دریایی در زمینی به وسعت 25 هکتار در منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد طی سال جاری از بین هفت نفر سرمایه گذار متقاضی صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی از طریق گردشگری برخوردار است، اذعان داشت: ایجاد منطقه توریستی دریایی در این منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند تسهیلات رفاهی مدرنی را در اختیار کارکنان این منطقه نیز قرار دهد.
وی در ادامه گفته‌های خود با تأکید بر نقش مهم بندر امیرآباد در رونق گردشگری دریایی شمال کشور، بیان داشت: از این رو می‌توان گفت که سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع توریستی در منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد از بازده اقتصادی مناسبی برخوردار خواهد بود.
مدیر سابق منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیر‌آباد در ادامه همچنین با تأکید بر اهمیت ویژه مدیریت بندر امیرآباد بر حفاظت از محیط زیست منطقه اذعان داشت: 40 هکتار از اراضی حفاظت شده میانکاله در محدودۀ منطقه وِیژۀ امیرآباد واقع شده است که قرار است از سوی منطقه ویژۀ اقتصادی امیرآباد در 15 هکتار از این اراضی درختکاری انجام شود.
وی یکی از مهمترین ملزومات توسعه توریسم دریایی را ایجاد اسکله تفریحی عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد اسکلۀ تفریحی با استفاده از سازه‌های فلزی و مدرن در بندر امیرآباد، اثرات منفی بسیاری بر محیط زیست منطقه به دلیل قرار گیری بندر در کنار منطقه حفاظت شده میانکاله دارد.
به گفته مدیر سابق منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد، ایجاد امکانات توریسم دریایی در بندر امیر‌آباد باید همسو با حفاظت محیط زیست منطقه صورت گیرد، به همین لحاظ به نظر می‌رسد ایجاد اسکلۀ تفریحی با استفاده از سازۀ چوبی برای ایجاد امکان سوار شدن گردشگران به شناور‌های تفریحی مناسب باشد.
رضوانی خاطرنشان ساخت: سازمان بنادر و دریانوردی در پروژه‌هایی نظیر ایجاد سازه در کنار دریا و یا خرید شناور‌های تفریحی، تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.