عبدالرحیمی:

۱۵۳۰ خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند

عملیات آبرسانی به ۲۱ روستای چایباسار جنوبی شامل ۱۵۳۰ خانوار روستایی در منطقه آزاد ماکو با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانده سپاه شهدای استان و مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان کلنگ زنی شد.

به گزارش فرینا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین کلنگ زنی این پروژه آبرسانی گفت: سازمان در کنار ماموریت های کمک به اقتصاد ملی و پیوند آن به اقتصاد منطقه موضوع بسیار مهم توسعه عمران و آبادانی محل استقرار خود، برخورداری ساکنین این مناطق در روستاها و شهرها از امور زیر بنایی و زیر ساخت های مورد نیاز برای معیشت سالم را از جمله ماموریت های جدی خود می داند.

محمدرضا عبدالرحیمی ادامه داد: دراین راستا این پروژه آبرسانی به ۲۱ روستا در یکی از شهرستان‌های واقع در محدوده منطقه آزاد و با مشارکت اجرای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی و همین طور با نظارت فنی سازمان آب وفاضلاب استان و شهرستان ، اقدام به تامین مالی این پروژه بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال در دستور کار خود قرار داده است.

عبدالرحیمی افزود: انشالله این پروژه به عنوان یکی از پروژه های الگو هم از جهت هزینه ها که بهره ورانه ترین پروژه در نوع خودش محسوب می شود، باشد که بتوانیم در کمترین زمان ممکن مردم ساکن روستاها از نعمت آب شرب بهداشتی زندگی بهتری را بدون بیماری داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از ماموریت های اصلی سازمان منطقه آزاد است، اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو دارای ۶شهر بزرک و کوچک و ۲۷۰روستا می باشد، کارهای بسیاری قبلا در منطقه انجام شده،انشالله با اجرای فرایند مشارکتی با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و قرارگاه خاتم انبیاء بتوانیم در اجرای پروژه های منطقه تسریع حاصل شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات به حق مردم این ۲۱ روستا تأمین آب شرب بهداشتی بود که به مرحله اجرا درآمد، گفت: با اتمام این پروژه یک هزار و ۵۳۰ خانوار روستاهای “بلجک” ، “اورنللر”، “قره تپه”، “میرزادولماز”، “هاسون بزرگ”، “محمودآغلی”، “هاسون کوچک” ، “ترکمه”، “علی آباد”، “علی قندو”، “کهریزبالا” ، “کهریزپایین”، “دانالوی بزرگ”، “دانالوی کوچک”، “محمدآباد” ، “شاطر”، “حسوشیره” ، “تخته دوزی” ، “میلان” ، “سنگر” و “سعیدآباد” از نعمت آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

سردار حبیب شهسواری با تاکید بر اینکه پروژه آبرسانی این ۲۱ روستا بر خلاف سایر پروژه ها قبل از کلنگ‌زنی مراحل اولیه کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: پروژه آبرسانی مذکوربه طول ۲۲٫۳ کیلومتر اجرا می شود، که تا بدین لحظه ۴ کیلومتراز آن به اتمام رسیده است و حداکثر تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه سپاه شهدا از محل اعتبارات نیروی زمینی و قرارگاه حمزه سیدالشهدا در سال ۱۳۹۸با اعتباری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال بیش از چهار هزار و ۷۵۰ پروژه کوچک و بزرگ را با هدف محرومیت زدایی انجام داده است، بیان کرد: در جهت رفع محرومیت و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در مناطق محروم، کارهای جهادی خوبی در حال انجام است که موجب تحول در این منطقه خواهد شد.

همچنین بعد ازمراسم کلنگ زنی پروژه تامین آب شرب روستای آداغان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال با مشارکت مردم، شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه آبادانی سپاه استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید. با افتتاح این پروژه ۲۹۸خانوار این روستا از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.
این پروژه به متراژ ۷۵۰مترلوله گذاری و نیرو رسانی ۴۲۰متر به عمق ۴۰متر حفره چاه شده بود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.