اعمال محدودیت های شدید در مبادی ورودی جزیره قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به محدودیت های شدید اعمال شده در مبادی ورودی جزیره برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از 24 اسفند ماه گفت: در تاریخ 28 اسفند طبق گزارش رسمی مراجع مسئول، 148 دستگاه خودرو خدماتی و باربری از جمله تریلی، کامیونت و وانت بار حامل مایحتاج ضروری مردم وارد قشم شدند.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با مقایسه تعداد خودروهای ورودی به جزیره قشم در 28اسفند سال گذشته و تاریخ مشابه امسال افزود: در 28اسفند سال گذشته افزون بر 4700 دستگاه خودرو وارد جزیره شده بود که 4500 دستگاه از این خودروها سواری بوده اند، در صورتی که امسال با اعمال ممنوعیت شدید در جهت حفظ سلامت قشموندان هیچ گونه خودروی سواری شخصی وارد جزیره نشده است.
به گفته شیخ زاده، مولفه های سلامت در رانندگان تمام خودروهای خدماتی نیز هنگام ورود و خروج از جزیره به دقت توسط نیروهای هلال احمر شهرستان کنترل می شود و درصورت داشتن هرگونه علائم مراتب به ستاد کرونای شهرستان منعکس شده و راننده خودرو تحویل شبکه بهداشت و درمان خواهد شد.
وی یادآور شد: پیش از آغاز اعمال این محدودیت ها نیز از هرخودرو سواری که وارد قشم شده بود تعهد عدم خروج از جزیره تا پایان طرح ممنوعیت تردد، گرفته شده است.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، از هر خودرویی که از جزیره خارج شده نیز تعهد عدم ورود به جزیره تا پایان بحران ویروس کرونا در کشور گرفته شده است، و این محدودیت ها حتی شامل خودروهای متعلق به شهروندان قشمی نیز است.
شیخ زاده اعمال محدودیت ورود مسافر به جزیره در راستای مصوبات ستاد بحران کرونای شهرستان قشم را یک وظیفه انسانی و قانونی برای همه دستگاه های حاکمیتی جزیره دانست و افزود: مردم جزیره نیز همگام با مسئولان در اعمال محدودیت های مبادی ورودی جزیره، با شناسایی و اعلام گزارش افراد متخلف و خودروهایی که به صورت غیرمجاز وارد جزیره می شوند همکاری می‌کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، همفکری، همکاری و هم افزایی در مدیریت این بحران را برای همه مسئولان ذیربط و سایر گروه های تاثیرگذار از جمله فعالان عرصه رسانه های مجازی قشم ضرورت دانست و گفت: انتشار هرگونه نظر و خبر غیر موثق در فضای مجازی می تواند زمینه تشویش اذهان و افزایش نگرانی در میان مردم جزیره را فراهم بیاورد که لازمه جلوگیری از این مهم اعلام اطلاعات از‌منابع معتبر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو