ثبت‌نام ۱۷۰۰ شهروند منطقه آزاد ماکو در سامانه بیمه بیکاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه تمامی کسب و کارها و فعالیت‌های پرریسک دنیا و این منطقه در پی موضوع کرونا متوقف شده است، گفت: تاکنون، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری در این منطقه ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه تبیین برنامه‌های مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو که با حضور فرمانداران شهرهای ماکو، شوط و پلدشت برگزارشد، افزود: رفع معضل بیکاری و اشتغال زایی برای جوانان و تحصیل کرده‌ها، در این منطقه یکی از بزرگترین دغدغه‌ها به شمار می‌رود که برای رسیدن به اهداف این بخش، همه مسوولان تلاش بسیار زیادی داشته باشند.

عبدالرحیمی اضافه کرد: اقدامات ما زمانی نتیجه بخش خواهد شد که میزان بیکاری در این منطقه کم شده و ارزش افزوده نیروی انسانی در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی نمایان شود.

وی با بیان اینکه در ۲ هفته اخیر برخی اختلافات کارگری و کارفرمایی در منطقه آزاد ماکو رخ داده بود، گفت: در این مدت ۶۰ پرونده دادخواست کارگر از کارفرما منجر به صدور رای شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: حدود ۶ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در منطقه به عنوان بیکار در سامانه ثبت‌نام کرده اند.

عبدالرحیمی با تاکید بر اینکه در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی مشکل‌دار منطقه باید گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: استفاده صحیح از تمامی ظرفیت‌ها می‌تواند موتور محرکه حرکت بیش از پیش منطقه به سمت پیشرفت باشد.

مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌ آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو