آغاز فعالیت داوطلبانه تاسیسات گردشگری قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فعالیت داوطلبانه تاسیسات وابسته به گردشگری در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اشاره به مصوبات اخیر"ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا" مبنی بر بازگشایی مسیرهای رفت و آمد و مجاز نمودن ترددهای بین استانی از ابتدای اردیبهشت ماه جاری عنوان داشت: تاسیسات گردشگری داوطلب می توانند با رعایت دستور العمل شماره 3 پیشگیری از کرونا خدمات خود را آغاز کنند.
امری کاظمی افزود: باتوجه به نیاز برخی هموطنان برای انجام سفرهای کاری و اضطراری در استان ها و شهرهای مختلف و همچنین نقش مهم فعالان صنعت گردشگری در تامین نیازهای این افراد برای ارایه خدمات اقامتی، پذیرایی و مسافرتی، رعایت ضوابط بهداشتی و استانداردهای محیطی در چارچوب پروتکل های ابلاغی می تواند علاوه بر فعال سازی صنعت گردشگری، به تامین نیازهای مسافران کمک کند.
به گفته وی، دستور العمل شماره 3 پیشگیری از کرونا با عنوان"سفر هوشمند: سفر+ سلامت"، از سوی معاونت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به تمامی مدیریت های این حوزه ابلاغ گردیده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ضمن قدردانی از مساعدت و هماهنگی تمامی فعالان گردشگری جزیره قشم در راستای تعطیلی خودجوش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  گفت: تمامی اماکن اقامتی، بهره برداران شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه های بومگردی جزایر قشم و هنگام و مراکز تفریحات دریایی جزیره می توانند با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای فعالیت مجدد اعلام آمادگی کنند.
امری کاظمی تاکید کرد: سفره خانه ها شامل این ابلاغیه نبوده و رستوران ها نیز همانند قبل فقط به صورت بیرون بر می توانند به ارایه خدمت بپردازند.
گفتنی است، بازگشایی تاسیسات گردشگری، مستلزم اخذ کد رهگیری از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعلام کتبی تاریخ شروع فعالیت به این مدیریت، همراه با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و استانداردهای محیطی در چارچوب پروتکل های ابلاغی است.
عدم رعایت موارد ذکر شده به تعطیلی تاسیسات منجر شده و در صورت ادامه فعالیت با مرکز خاطی، مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو