رایزنی ایران و عراق برای بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه

مسئولین سازمان منطقه آزاد اروند و عراق در خصوص رفع محدودیت‌های تردد کالاها میان دو کشور و بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه مذاکره کردند.

به گزارش فرینا، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص این نشست با مسئولین عراق گفت: با شیوع ویروس کرونا از ۱۷ اسفند ۹۸ مرز تجاری شلمچه بسته شد. هرچند در این مدت صادرات کشورمان از راه آبی و از طریق بندر خرمشهر انجام می شد. اما در پی تقاضا برای بازگشایی مجدد مرز شلمچه جلسه ای را با حضور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولین و دستگاه های زیربط با طرف عراقی داشتیم.

سید علی موسوی افزود: ماحصل این نشست علاوه بر اهمیت روابط دوستانه و اقتصادی متقابل تاکید هرچه بیشتر طرفین بر رعایت مسائل بهداشتی از جمله استقرار امکانات ضدعفونی و گندزدایی این مرز برای تردد ماشین آلات و نیروی انسانی در این محل بود.

موسوی خاطر نشان کرد: خوشبختانه توافقات کلان انجام ومقرر شد هماهنگی های لازم با هنگ مرزی و دستگا ه های مربوطه صورت گیرد تا در آینده ی نزدیک شاهد شروع مجدد فعالیت اقتصادی در مرز شلمچه باشیم .

وی، مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به اقدامات این سازمان در تضمین سلامت، بهداشت محموله‌های تجاری و رعایت بهداشت فردی در کنترل انتشار ویروس کرونا با از سرگیری فعالیت تجاری در این مرز، از طرفین عراقی خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرزهای تجاری بین دو کشور بازگشایی شود تا سلامت مردم منطقه به خطر نیفتد .

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.