در راستای اجرای برنامه های راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد:

افزایش فرهنگ عمومی با توسعه خانه های فرهنگ در جزیره کیش

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد خانه های فرهنگ در مناطق مختلف جزیره کیش و کاهش هزینه های تردد خانواده ها، شاهده افزایش فرهنگ عمومی ساکنین جزیره کیش خواهیم بود

به گزارش فرینا، رضا اردلان از نگرش و توجه به خلاصه سازی و فشرده سازی بودجه در این معاونت اشاره داشت و گفت: به منظور بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های ایجاد شده می توانیم برنامه های آینده این مدیریت را بر اساس افزایش کار و اولویت بندی برگزار کنیم.

اردلان با اشاره به تصمیمات شورای مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با محوریت تقویت و راه اندازی تشکل های فرهنگی و ادبی عنوان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته و تدوین اساسنامه، نخستین انجمن ادبی با موضوع داستان نویسی در آینده نزدیک در جزیره کیش آغاز به کار خواهد کرد.

وی بخش های مختلف برگزاری برنامه های راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش را جشنواره ها، مناسبت ها،کارگاه ها، رویدادهای فرهنگی و دینی، برنامه های فرهنگی مشترک با کشورهای عضو اکو، توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، حمایت از خانه مطبوعات رسانه ها و تولیدات چند رسانه ای و همچنین امور پرورشی مهارتی و کار آفرینی، المپیادها و مراسم ها،شوراها و تشکل ها، سلامت روان و خانواده ها، نظارت سنجش و ارزیابی در حوزه های مختلف، انجام فعالیت های تحقیقاتی بر شمرد و اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی یکی از موضوعات مهم و شاخص فرهنگی کشور است و در کل کشور باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه تقویت شود.  

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت راه اندازی فضای مجازی و قابلیت ها و امکانات سازمان منطقه آزاد کیش اشاره داشت و گفت: در ابتدای آغاز شیوع بیماری کرونا در سطح جزیره کیش طی مکاتبه ای موفق شدیم 40 برنامه 30دقیقه ای برای دانش آموزان در ایام نوروز تهیه کنیم.

اردلان ضرورت نظارت و پایش بر فضای مجازی در مدارس کیش را از جمله اقدامات موثر اداره آموزش و پرورش کیش با همکاری بخش خصوصی برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور بررسی میدانی مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، کارگروه مشترکی با حضور نماینده هایی از معاونت عمرانی و زیر بنایی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و اداره آموزش و پرورش کیش تشکیل شد.  

وی در خصوص برون سپاری شش مرکز فرهنگی در سطح جزیره کیش گفت: فراخوان برون سپاری بخش های آموزشی فرهنگسراها در نشریات با شش محور منتشر شده است و با توجه به این که برنامه هایی که برای بهبود و کیفیت بخشی آموزش و پرورش کیش نیازمند به نقشه راه است برون سپاری خواهد شد.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که در سال گذشته برنامه های جایزه ادبی کیش را در قالب جشنواره برگزار کردیم افزود: جایزه ادبی داستان جنوب، داستان ادبی شعر کیش، جایزه ادبی نمایشنامه، مسابقات قرآن و اذان، بزرگداشت مشاعیر، جشنواره داستان صوتی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سنجش، نظارت، پایش و ارزیابی در حوزه فرهنگی و هنری و آموزشی امسال در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

گفتنی است؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش دارای سه مدیریت در حوزه های: فرهنگی و آموزشی، اجتماعی، بهداشت درمان و هنری است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو