باهدف جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع و ارتقا خدمات به ساکنان جزیره صورت گرفت؛

رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی منطقه آزاد قشم

سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی منطقه آزاد قشم باهدف جلوگیری از اتلاف وقت و تکریم ارباب رجوع و افزایش دقت عمل و شفاف سازی در شیوه انجام خدمات توسط مدیریت معماری و شهرسازی، رونمایی شد.

به گزارش فرینا، در آیین رونمایی از این سامانه که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، معاون فنی و امور زیربنایی این سازمان گفت: این معاونت با حدود ۱۴۰ هزار نامه درخواست در سال، یکی از پرترددترین بخش‌های سازمان است که بنا به دستور مدیرعامل سازمان در بحث تکریم ارباب رجوع و شفاف سازی خدمات، در تلاش است که تمامی فعالیت‌های خود را بر بستر اینترنت قابل دسترس کند.

محرم بهاروند افزود: در همین راستا با همکاری معاونت توسعه مدیریت و مدیر اطلاعات و فناوری ارتباطات چهارمین نرمک افزار این معاونت در بخش مدیریت شهرسازی و معماری به نام سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی طراحی و راه اندازی شد.

به گفته بهاروند، نرم افزار دیگری در بخش GIS نیز در دست تهیه است که به منظور پیشگیری از تخلفات ساختمانی بسیار کارآمد خواهد بود.

پروانه ساخت در قشم تک برگی و الکترونیکی می‌شود

سرپرست معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با ارایه توضیحاتی در خصوص مزایای این سامانه گفت: باتوجه به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سیاست‌های این سازمان برای شفافیت عملکرد این سامانه با همکاری مدیریت مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، به منظور سیستمی کردن فعالیت‌های صدور مجوز و آرشیو کردن آن‌ها راه اندازی شد.

نورالله کرمی، ادامه داد: از مزایای این سامانه می‌توان به کاهش اعمال سلیقه و مداخلات انسانی، کاهش مراجعات ارباب رجوع، کاهش تخلفات و خطا‌های انسانی، کشف درآمد‌های جدید، تسریع در پاسخگویی، بازیابی و بازبینی سریع اطلاعات، گزارش گیری‌های کارشناسانه، قابلیت اتصال با gis و مدیریت تخلفات ساختمانی را نام برد که کیفیت خدمات را به ارباب رجوع را افزایش می‌دهد.
کرمی اضافه کرد: در ابتدای درخواست، لاشه پروانه‌ها اسکن می‌شود که این عمل سرعت کار و احتمال تخلفات را کاهش داده وسرعت استعلام را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: اتصال سیستم پیامکی با ارسال اطلاعات مراحل انجام کار به درخواست کننده نیز مراجعات حضوری را کاهش داده و باعث شفاف شدن مراحل اجرا می‌شود.
به گفته سرپرست معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم، اتصال این سامانه به نقشه‌های GIS نیز هم دخالت کارشناس (خطای انسانی) را در نحوه اجرای کار کاهش می‌دهد و هم به سیستم اجازه نظارت بر روند کار و اجرای ضوابط را می‌دهد. به این شیوه، درصد خطا کاهش یافته و هر بخش به اطلاعات تخصصی مربوط به خود دسترسی دارد که باعث افزایش سرعت کار می‌شود.
کرمی از صدور پروانه تک برگ و کاملا الکترونیکی در پایان کار خبر داد و تاکید کرد: این سامانه همچنین امکان گزارش گیری تحلیلی از روند خدمات واحد صدور پروانه را در طول سال دارد.

ایجاد بانک اطلاعاتی به تحلیل کارشناسانه کمک می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی ضمن تقدیر از همکاری فعالانه معاونت توسعه مدیریت، فنی و امور زیربنایی و مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در حرکت بر بستر تکنولوژی‌های روز و ایجاد امکان شفافیت در عملکرد در سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: امیدواریم تمام فعالیت‌های سازمان تا پایان شهریور ماه به صورت سیستمی و کاملا الکترونیک طراحی و راه اندازی شود.

حمیدرضا مومنی، با اشاره به حساسیت ویژه مدیریت معماری و شهرسازی گفت: این مدیریت در اولویت اجرای این طرح بود که برپایه مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع سامانه مرتبط با صدور پروانه‌های ساختمانی را راه اندازی کند.

مومنی بر لزوم هماهنگی کارمندان با استفاده از تکنولوژی‌ها و برنامه‌های نرم افزاری تاکید کرد و افزود: استفاده از سامانه‌های نرم افزاری و داده‌های آن، اطلاعات ما را از جزیره کامل و به تحلیل عملکرد سازمان و جامعه کمک می‌کند تا با نگاهی کارشناسانه و نظارت دقیق به روند توسعه منطقه کمک کنیم.
وی ادامه داد: به کمک این فرآیند می‌توانیم درخواست‌های نهفته مردمی را پیدا و ضمن رفع نواقص با شفافیت در روند کار، حق وحقوق مردم را تامین و نقطه ضعف‌ها را برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مشکلات عمده در بخش واگذاری‌ها عنوان داشت: با اینترنتی کردن این ساختار و شفاف‌سازی، آگاهی مردم از حقوق شهروندی افزایش یافته و بسیاری از سوتفاهم‌ها در روند اجرای کار نیز کاهش می‌یابد.

مومنی بر لزوم آگاهی مردم از شرایط ساخت اماکن مختلف از جمله مراکر گردشگری، تجاری و ... تاکید کرد و گفت: ما به عنوان یک منطقه آزاد باید فراتر از سرزمین اصلی عمل کنیم و با اشراف کامل در حوزه عملکردی خود از روند انجام امور توسط واحد‌ها درلحظه آگاه باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان به روند رو به رشد جمعیت در جزیره اشاره کرد و افزود: ما باید به فکر راحتی مردم باشیم و از هم اکنون از طراحی فضا‌های ترافیکی، پارکینگ‌ها و مسیر‌های ترددی گرفته تا صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی براساس درصد جمعیت و میزان درآمدزایی آن‌ها برنامه ریزی کنیم تا شاهد آسیب به بنگاه‌های اقتصادی جزیره نباشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو