صادرات 395 ميليارد ريال کالا از منطقه ويژه سيرجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5645
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاونت امورصنايع منطقه ويژه اقتصادي سيرجان ، بيش از 13000 تن انواع کالا با ارزشي بالغ بر 395 ميليارد ريال در سال 1388 به خارج از کشور صادر گرديده است.

قاسم ميرزاده معاون امور صنايع منطقه ويژه اقتصادي سيرجان ، ضمن بيان اين مطلب در رابطه با کالاهاي صادر شده از اين منطقه در گفتگو با خبرنگار بنا (BENA) افزود : کالاهاي صادر شده از منطقه ويژه اقتصادي سيرجان شامل مواد شيميائي ،داروي دامي ،ماشين آلات کشاورزي وانواع محصولات استيل، الکتريکي ،معدني و خشکبار با وزني بيش 13000 تن و با ارزشي بالغ بر 395 ميليارد ريال بوده است.

وي ارزش اين ميزان صادرات کالا در مقايسه با ارزش کالاي صادر شده در سال ماقبل آن (1387) بالغ بر 80 درصد رشد عنوان کرد و گفت : اين کالاها از واحدهاي توليدي مستقر در منطقه از جمله واحدهاي آهاران جنوب ، مرواريد سيرجان ،آروين ،داروسازي وتاک ، تراکتورسازي عمران ،روبرته سيرجان بازرگاني يوسف زادگان ،رنگدانه سيرجان و ساير شرکتها و مجموعه هاي بازرگاني و تجاري به خارج از کشور صادر شده است.

وي خاطر نشان کرد : کليه تشريفات گمرکي و اداري مورد نياز صادرات کالا توسط گمرک سيرجان صورت گرفته و کالاها به مبادي خروجي مرزي کشور و از انجا به کشورهاي مقصد مانند امارات متحده عربي،کشورهاي آسياي ميانه ،چين ،عربستان و عراق صادر شده است.

گفتني است منطقه ويژه اقتصادي سيرجان با توجه به وجود امکانات کافي اعم از فضاي مناسب نگهداري کالا ، انبار مسقف و محوطه ، ناوگان تخليه و بارگيري ، امکانات حمل کالا (انواع کانتينر) ، دسترسي به راه آهن و جاده ترانزيتي ،انجام سريع تشريفات اداري با وجود ادارات گمرک ،استاندارد و غيره ، نزديکي به بزرگترين بندر مبادلاتي کشور (شهيد رجائي) و ساير امکانات ديگر ، مکان بسيار مناسبي جهت صادرات انواع کالاها به خارج از کشور است.202

شناسه خبری: 5645

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو