معاون وزیر راه و شهرسازی:

بزرگترین پروژه ریلی کشور با روند مناسبی در حال انجام است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگترین پروژه ریلی کشور در سیستان و بلوچستان با روند بسیار خوبی در حال انجام است و تا اوایل سال ۱۴۰۰ این پروژه ملی به بهره‌برداری خواهد رسد.

به گزارش فرینا، خیر الله خادمی در حاشیه سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اقدامات مناسبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های این استان در حال انجام است که راه آهن چابهار ـ زاهدان و توسعه سواحل مکران از مهمترین این پروژه‌هاست.

خادمی ادامه داد: کریدور ریلی شمال به جنوب شرق کشور در چهار بخش عملیاتی از ایستگاه یونسی در استان خراسان رضوی تا چابهار در سیستان و بلوچستان که حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده در حال انجام است.

وی بیان کرد: طرح کریدور ریلی شمال به جنوب شرق کشور با هدف اتصال کشورهای آسیای میانه به آب‌های جنوب کشور و توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان دنبال می‌شود.

معاون وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در مرحله اول این طرح بزرگ اتصال چابهار به شبکه ریلی را داریم که حد فاصل چابهار به زاهدان به طول ۶۳۵ کیلومتر مسیر مستقیم که با خطوط فرعی ۷۳۰ کیلومتر بوده که با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۳ درصد در کل پروژه و زیرسازی حدود ۶۰ درصد در حال عملیات اجرایی است.

خادمی گفت: امروز تصمیماتی گرفته شد تا بتوان ریل‌گذاری این مسیر را در چهار جبهه شروع کنیم تا بتوانیم به برنامه زمان‌بندی که تنظیم شده برسانیم.

وی افزود: راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ماهانه به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای این پروژه منابع مالی سازمان برنامه بودجه و دولت به درستی برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جاده‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: در تمام محورهای مواصلاتی این استان بحث چهار خطه کردن و احداث بزرگراه انجام خواهد شد.

خادمی ادامه داد: ایجاد بزرگراه در مسیر زاهدان به سمت خاش، خاش به سمت ایرانشهر، نیکشهر و چابهار در حال انجام است و همچنین کار چهار خطه کردن در پنج نقطه این مناطق انجام می‌شود.

وی افزود: تسریع روند بزرگراهی از سیستان و بلوچستان به سمت خراسان جنوبی و همچنین زاهدان ـ بم و زاهدان ـ زابل در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی امروز به همراه محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری به منظور بازدید از راه آهن چابهار - زاهدان و بزرگره چابهار - زاهدان به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

نوبخت قرار است علاوه بر بازدید از این طرح ریلی، به منظور افتتاح چندین واحد مسکن محرومان به ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان سفر ‌کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو