۴شرکت پرورش میگوی قشم وارد مدار تولید شدند

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز به کار و آبگیری 4 شرکت پرورش میگوی بعد از عبور از بحران شیوع بیماری لکه سفید در کشور خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری ایرنا، منصور آزاد با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگوی کشور بیان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از بیماری لکه سفید در مزارع قشم نداشته ایم اما به منظور کاهش آسیب  احتمالی و انجام کنترل های بهداشتی و ایمنی در مراکز تکثیر فعالیت مزارع پرورش مدتی به تاخیر افتاد که هدف از این امر جلوگیری از گسترش احتمالی بیماری بوده است.
آزاد، از آغاز به کار مجدد و آبگیری استخرهای مزارع پرورش میگوی 4 شرکت مروارید شکیل قشم، دریانوردان، اتحاد مهر کانی و پدیده صدف قشم خبر داد و گفت: شیوع بیماری کرونا دلیل دیگری بود که این شرکت ها را به تعطیلی کشاند ولی از ابتدای خرداد ماه شاهد از سرگیری فعالیت این مزارع بودیم.
وی ادامه داد: شرکت مروارید شکیل قشم واقع در روستای دوستکو، با 30 استخر ذخیره سازی شده در حال پرورش حدود 8 میلیون قطعه لارو میگو که 140 تُن میگو را وارد بازار عرضه خواهد کرد.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این شرکت با سرمایه کل 700 میلیارد ریال، قرار است 105 استخر را برای برداشت یک هزار تُن میگو به بهره برداری رسانده و برای 120 نیروی بومی اشتغال ایجاد کند.
به گفته آزاد، در روستای نقاشه، شرکت پدیده صدف قشم نیز با پیش بینی برداشت 200 تُن در این دوره، 31 استخر را با 9 میلیون قطعه میگو در مرحله نخست بهره برداری،  ذخیره سازی و برای 22 نیروی بومی اشتغال ایجاد کرده است.
وی با اشاره به فعالیت این شرکت در  فاز دوم گفت: شرکت پدیده صدف قشم در مرحله دوم 20 استخر دیگر ذخیره سازی خواهد کرد که ضمن اشتغالزایی برای 20 نیروی جدید،  جمع استخرهایش را به 51 عدد می رساند.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به آغاز فعالیت مجدد شرکت اتحاد مهر کانی در روستای کانی جزیره اشاره کرد و عنوان داشت: این شرکت نیز 8 استخر را با یک میلیون و 200 هزار قطعه لارو میگو ذخیره سازی کرده و انتظار برداشت 18 تُن میگو را در این دوره دارد.
آزاد، از اشتغالزایی 18 نفره این شرکت خبر داد و افزود: در کرپ دوم نیز انتظار ذخیره سازی  20 استخر دیگر را داریم.
وی همچنین با اشاره به ذخیره سازی 11 استخر شرکت دریانوردان واقع در غرب روستای دوستکو گفت: تعداد 6 میلیون قطعه لارو میگو در این استخرها ذخیره سازی شده که قرار است 150تُن میگو را وارد بازار کند.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: این شرکت برای 35 نیروی بومی اشتغال به همراه داشته و 31 استخر دیگر را نیز در تیر ماه ذخیره سازی خواهد کرد.
آزاد، بر کاهش ظرفیت ذخیره سازی لاروهای میگو توسط شرکت های فعال به دلیل جلوگیری از احتمال شیوع بیماری لکه سفید تاکید کرد و گفت: با احتساب استخرهای ذخیره سازی شده تا قبل از تیرماه، پیش بینی می شود ۵۰۸ تُن میگو در مرحله اول از این استخرها، تولید و برداشت شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو