مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی؛

پالایشگاه های بزرگ هرمزگان به اسکله های نفتی متصل می شوند

هرمزگان براساس برنامه زمانبندی، عملیات ساخت سه پست اسکله نفتی به دست متخصصان ایرانی و به شکل کاملا بومی با پیشرفت فیزیکی 44 درصدی در بندر شهید رجایی ادامه دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در حاشیه بازدید از روند احداث این پروژه ها، افزود: سه پست اسکله نفتی، یکی از طرح های مهم در حال اجراست که با بهره برداری از آن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی 30 درصد افزایش می یابد.
اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه عملیات اجرایی اسکله نفتی از سال 96 با اعتبار اولیه یکهزار و 620 میلیارد ریال آغاز و بدون وقفه درحال انجام است، خاطرنشان کرد: از آن زمان بیش از 100متخصص داخلی عملیات طراحی و اجرای این سه پست اسکله را به شکل کاملا بومی برعهده داشته و نمود عینی دانش بومی و تخصص ایرانی را امروز در رشد 44 درصدی آن می توان مشاهده کرد.
عفیفی پور در خصوص مشخصات فنی این پروژه اظهار کرد: این اسکله یکهزار و 300 متر طول و 850 متر عرشه دارد که با ساخت آن ظرفیت پهلو گیری 3 فروند کشتی 100 هزار تنی به طور همزمان در بندر شهید رجایی فراهم می شود.
وی، اتصال مستقیم به پالایشگاههای بزرگ استان، تسهیل در امر صادرات مواد نفتی و افزایش ظرفیت 3 میلیون تن در ماه را از مهم ترین مزایای این طرح عنوان کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در پایان عنوان کرد: با بهره برداری از این سه پست اسکله مجموع اسکله های نفتی استان به 16 پست افزایش خواهد یافت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.