متعهد به انجام تفاهم نامه منعقده با اروند هستیم

معاون وزیر صمت گفت: در تفاهمنامه ای که با منطقه آزاد اروند داشتیم قرار بود زیر ساخت ها را به نسبتی با یکدیگر پیش ببریم و در حال انجامش هستیم، یقین بدانید که به انجام تفاهمنامه کاملا متعهد هستیم.

به گزارش فرینا، محسن صالحی نیا در حاشیه افتتاح شرکت پرنیان طراوت اروند (واحد بسته بندی انواع دستمال کاغذی) با اشاره به برنامه ریزی این وزارت خانه در سال جهش تولید اظهار کرد: امسال در سطح کشور بر اساس برنامه ۵ ساله ی ششم حدود ۹۶ تکلیف داریم که بخشی از آنها تاکنون عملیاتی شده و پیش بینی می کنیم تا انتهای برنامه ششم به هدف برسیم.

صالحی نیا اظهار کرد: در بخش هایی که صنایع در شهرکهایمان استقرار پیدا کرده این صنایع دو گونه وضعیت دارند نخست صنایعی که به رغم استقرار اما فعالیت هایشان با رکود و یا کمتر از ظرفیت اصلی شان مواجه است که برای آنها اقداماتی در جهت باز فعال سازی شان انجام می دهیم و دیگر واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی که با توجه به تنوع محصولاتشان، متقاضی ایجاد واحدهای جدید تر هستند و از این رو ما بایستی زیر ساخت ها و مکان شهرک ها را توسعه دهیم.

وی افزود: وقتی زیر ساخت یک شهرک صنعتی را فراهم می کنیم باز به نسبت استقرار صنایع، نیاز به توسعه این شهرک ها داریم، اگرچه گاهی توسعه با محدودیت هایی روبرو است اما برنامه و سیاست ما توسعه شهرک ها و ایجاد نواحی صنعتی جدید است.

معاون وزیر صمت با شرح اینکه نواحی صنعتی به طور معمول یک برش کوچکتری از شهرک های صنعتی هستند که بر اساس پتانسیل های محلی شکل می گیرند، تصریح کرد: امسال در سطح کشور بر اساس برنامه ۵ ساله ی ششم حدود ۹۶ تکلیف داریم که بخشی از آنها تاکنون عملیاتی شده و پیش بینی می کنیم تا انتهای برنامه ششم به هدف برسیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل حضورش در خوزستان، گفت: به منظور رسیدگی به برخی مشکلات مبتلابه موجود واحدهای تولیدی در زمینه راه اندازی و یا افزایش تولید و انجام برخی اقدامات جهت رفع به خوزستان آمدم.

صالحی نیا افزود: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان سال «جهش تولید» یکی از اقدامات اساسی وزارت صمت آنست که با حمایت و پشتیبانی از طرحهای در حال ساخت و ساز به شتاب بخشی روند اجرای آنها برای رسیدن به مرحله بهره برداری کمک کند که این حمایت ها شامل تامین منابع تسهیلاتی، مواد اولیه و دیگر موارد است.
وی اظهار کرد: وقتی یک واحد تولیدی در زنجیره تولید قرار می گیرد در نقطه ای از کشور مواد اولیه مورد نیازآن واحد تولید می شود و در جایی دیگر عملیات تکمیلی و تولید نهایی با برندی که بر عهده سرمایه گذار است انجام می گیرد و لذا برای این دسته از واحدها برنامه مان آنست که طی هماهنگی با بانک ها تسهیلات مورد نیاز را به عنوان سرمایه در گردش مناسب و در قالب طرح رونق تولید برایشان فراهم کنیم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: از آنجائیکه طی یکسال اخیر هزینه های نهاده تولید قدری به نسبت سال گذشته بالاتر رفته، دیدگاه آنست که بایستی بانک ها را متقاعد کنیم تا این میزان هزینه ی افزایش یافته را با نسبتی مناسب و تحت عنوان سرمایه در گردش و متناسب با ظرفیت هر واحد به آنها بدهند.

معاون وزیر صمت یادآور شد: در جریان بازدید از برخی واحدهای صنعتی در استان خوزستان با دو مشکل اساسی و مبتلابه صنایع برخوردیم یکی نیاز به افزایش نقدینگی و به تبع آن افزایش سرمایه در گردش و دیگری به روز رسانی ماشین آلات برای افزایش تولید و ایجاد تنوع در محصولات با استفاده از فن آوریهای نوین بود و از آنجائیکه در این استان علاوه بر عرصه محصولات در بازار داخلی امکان صادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی به شکل بهتر و راحت تری وجود دارد لذا برای تامین منابع تسهیلاتی برای آن واحدها با مسئولان استان به توافقاتی رسیدیم.

صالحی نیا با اشاره به بازدیدش از کارخانه فولاد شادگان گفت: خط احیاء این کارخانه در حال کار است و خط فولاد آن نیز چنانچه مشکل وسایلش حل شود، حداکثر ظرف ۱۴ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های محوری ما در وزارت صنعت معدن و تجارت آنست که بتوانیم قطعات و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در حال کار را، بومی سازی کرده و بسازیم، افزود: در شادگان تصمیم بر آن شد تا مسئولان با اطلاع رسانی که به چند واحد کارگاهی راه اندازی شده در آنجا می دهند واحدها را با قعطات مورد نیازشان آشنا کنند تا پس از ارائه سفارش قطعات مورد نیاز مجموعه شان، در جهت تجهیز کارگاههای مربوطه برای ساخت و تامین آن قطعات اقدام شود، این کار در زمینه توسعه و حمایت از واحدهایی که به طور عمده کوچکند می توانند زمینه فعالیت بیشتر و بهتری را سبب شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهرکهای صنعتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه ریزی وزارت صمت در بحث مقابله با کرونا ویروس به ویژه در بخش شهرکهای صنعتی اظهار کرد: موضوع مقابله با کرونا بحثی عمومی تر است که بخشی از آن مربوط به فضای کسب و کار یعنی واحدهای صنفی و توزیعی می شود و بخش دیگری که مربوط به شهرکهای صنعتی است که برای آنها دستورالعمل هایی را از منظر رعایت در واحد تولیدی و رعایت پتروکل های بهداشتی در مجموعه شهرکها و مشاعات از ورودی تا انتها منتشر و ابلاغ کرده ایم، آن بخشی که اختصاصی است خود ما انجام می دهیم و آن بخشی که مربوط به واحدهای تولیدیست با نظارت دقیق و اجرای دستورالعمل هایی که هر واحد تولیدی در اختیار دارد اعم از رعایت دستورالعمل ها در رابطه با پرسنل شان، ورودی مواد اولیه و محصولاتشان، اعمال می شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.