همزمان با دهه کرامت؛

برگزاری نشست ادبی چرایی و چگونگی شعر در منطقه آزاد انزلی

به مناسبت دهه کرامت نشست تخصصی چرایی و چگونگی شعر با حضور شاعران، فرهیختگان و نویسندگان بندر انزلی و به دعوت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در تالار فرهنگی منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، بنابر این گزارش معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های فرهنگی واجتماعی از سوی سازمان متبوع خود بیان کرد: ما می کوشیم به کمک فرهیختگان کارهای جدید رقم بزنیم تا بتوانیم در مسیر تعالی فرهنگ قدم های مثبت برداریم و این امر با مشارکت فرهیختگان و اصحاب هنر محقق میشود.

 سید حجت مهدوی در ادامه به لزوم بهره گیری از هنر شاعران و زبان شعر در تبیین مسائل فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: شعر ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورمان دارد و شاعران که وارثان آب و خرد و روشنی هستند با زبان هنر که برگرفته از هویت تاریخی و مذهبی است سبک زندگی را برای مخاطبان تشریح میکنند و شعر به جهت اینکه حقیقت و واقعیت را دریابیم و آن را بپذیریم سروده می‌شود.

در ادامه این نشست تخصصی خانم پونه نیکوی از شاعران برجسته و فعالان اجتماعی به تشریح ساختار شعر پرداخت و بیان کرد: شعر و ادبیات بانی خرمی و زیبایی جهان هستند و شعر سلسله جنبان و حیات یک شاعر بوده که موجب تاثیر کلام شاعران در قلب مخاطبان می شود.

وی در ادامه افزود: برای سرودن یک شعر خوب باید به زوایای پیدا و پنهان محتوا و آراستن آن شعر به تعابیر و استعاره های زیبا توجه کرد و یک شعر مناسب و ایده آل را نمیتواند کسی به سود خود تغییر دهد و این امر به جاودانگی اثر و جهانبینی شاعر اشاره دارد.

تجلیل از خانواده شاعر فقید کوچکی زاد، نویسنده و شاعر برجسته گیلانی که انتشار بیش از ۳۵ کتاب را در کارنامه خود داشت یکی از بخش های دیگر این نشست بود و در ادامه تعدادی از شاعران بندرانزلی آخرین سروده های خود را در قالب های مختلف شعر ارائه کردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو