زمانی:

ایجاد اشتغال، مهمترین استراتژی سازمان در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی در اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد اشتغال را مهمترین استراتژی این سازمان در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی در اروند نام برد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در آئین افتتاح شرکت پرنیان طراوت اروند (واحد بسته بندی انواع دستمال کاغذی) در شهرک صنعتی شماره یک آبادان اظهار کرد: واحدهای تولید محصولات نهایی واحدهای اشتغال زایی هستند که به رغم سرمایه گذاری کم اما به طور طبیعی واحدهای نیروبر و اشتغالزا هستند و این در حالیست که بسیاری از پروژه های بزرگ به رغم سرمایه گذاری بالا ممکن است اشتغال زایی زیادی نداشته باشند.

زمانی افزود: استراتژی ما برای توسعه اقتصادی و صنعتی اعم از گردشگری، خدمات و غیره در منطقه آزاد اروند ایجاد اشتغال است. با هر شغلی که در منطقه ایجاد می شود ما یک قدم به توسعه نزدیکتر می شویم و کسانی که در این مسیر گام بر می دارند و شغلی ایجاد می کنند در این توسعه سهیم اند، لذا از تمام تلاشگران عرصه صنعت و تولید قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه حرف زدن کار بسیار ساده ایست، تصریح کرد: برخی آقایون تنها رفتن پشت تریبون و حرف زدن را بلدند و این در حالیست که عمل کردن مهم و سخت است. اینکه کسی حرفهایی را بزند و در فضای مجازی برای او هورا بکشند مهم نیست، مهم کارکرد عملی افراد است که منتج به اشتغال و سایر خدمات برای مردم می شود و گرنه سخنرانی کردن و هورا کشیدن کار چندان سخت و مهمی نیست. از این حرفها عبور می کنم چرا که هر چه به این موضوعات کم اهمیت بها بدهیم گسترده می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تمام امید ما به ایجاد اشتغال بیشتر در شهرکهای صنعتی است. ما یک اشتغال در حوزه خدمات آنهم با حضور اتباع خارجی داشتیم که بسیار هم رونق بخش کسب و کارها در منطقه شده بود اما در حال حاضر به سبب شیوع کرونا ویروس در زمینه حضور اتباع خارجی در منطقه با رکود مواجه شدیم که امید می رود هر چه سریعتر این حضور از سرگرفته شود و حوزه خدمات و بازارهای منطقه دوباره رونق شان را باز یابند.

زمانی با اشاره به برنامه ریزی برای افتتاح ۱۲ پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) تصریح کرد: در حال حاضر امیدمان در حوزه تولید بیشتر شده است، تلاشمان آنست تا در حوزه های بالادستی صنعت در منطقه آزاد اروند فعالیت هایی را از سر بگیریم ضمن اینکه یک شهرک شیمی شهر برای واحدهای پائین دستی صنایع شیمیایی و پتروشیمی منطقه را نیز طراحی کردیم که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

وی یادآور شد: در حوزه خدمات تجاری و تفریحی همچون بندرسازی نیز ساخت یک بندر در مینوشهر (جزیره مینو) به زودی توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی آغاز می شود که چهره این منطقه را متحول خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به طراحی یک پروژه ملی تحت عنوان ایجاد اسکله اقیانوسی در اروندکنار (در دهانه ی اروند) گفت: امیدمی رود به زودی و با همکاری بنیاد مستضعفان و مشارکت تمامی سازمانهای مرتبط بتوانیم این طرح را اجرا کنیم. در حال حاضر کار مطالعات این طرح آغاز شده و سرمایه گذاری آن توسط بنیاد مستضعفان به صورت مناقصه انجام می شود.

زمانی افزود: واحدهای تولید فولاد اعم از جهان آرا و کاوه نیز با پیشرفت قابل قبول در اجرا و ساخت در حال انجام است.

وی اظهار کرد: همچنین برای راه اندازی یک واحد آلومینیوم توسط ستاد اجرایی فرمان امام زمین مورد نیاز واگذار شده که متاسفانه اکنون به مشکلات فاینانس برخورد کرده و امید می رود با رفع گره ها کار این واحد نیز به زودی استارت بخورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: آنچه بیش از هر چیز دیگری مد نظر ما است، راه اندازی و توسعه واحدهای کوچک اعم از صنعتی و تولیدی است که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی هم اشتغال زا هستند و هم صادرات محور، ما این واحدها را به عنوان عوامل توسعه صنعت تشویق و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنیم.
زمانی افزود: من از صنعتگران سراسر کشور دعوت می کنم که با توجه به بازار صادراتی بسیار خوبی که در منطقه ما وجود دارد و کشورهای ثروتمندی که در همجواری با منطقه ما قرار دارند به جهت سرمایه گذاری به اروند بیایند.

وی گفت: کسانی که در اروند سرمایه گذاری می کنند به جهت نزدیکی این منطقه به بازارهای هدف خارجی دیگر نیازی به انبار کردن محصولات شان ندارند و همین امر بار پرداخت هزینه های انبارداری و حمل و نقل جاده ای درون کشوری را از روی دوش آنها بر می دارد. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و فعال اقتصادی در دنیا دیگر چیزی تحت عنوان انبارداری وجود ندارد و تولید کنندگان به اندازه ی سفارشی که می گیرند تولید و یک راست آن را به بازارهای هدف صادر می کنند و نیازی به انبارداری ندارند. ما در منطقه آزاد اروند بازارهای آماده ای داریم که به هیچ وجه نیازی به انبارداری یعنی هزینه ی اضافه نیست. بازارهای منطقه ما بکر و آماده است و امیدمی رود صنعتگران به اینجا بیایند و ما نیز آنها را حمایت می کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو