کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل جلسه داد

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به مناسبت هفته اصناف امروز کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی این سازمان با محوریت شهرستان آبادان و با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در ابتدای جلسه ضمن تبریک روز اصناف، درباره جایگاه و نقش اصناف در جریانهای مختلف از جمله سیل، کرونا و مناسبتهای دیگری همچون ماه مبارک رمضان، شب عید و دیگر موارد مشابه اظهار داشت: در تمامی این جریانات و مناسبت ها اصناف به طور معمول همگام با مسئولان و همراه و همدل با مردم بودند.

موسوی با بیان اینکه به فرموده ائمه اطهار « کاسب حبیب الله است»، افزود: به طور مسلم ما نیز با تعامل خوبی که با اصناف، هیات رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه ها داریم در جهت پیشبرد اهداف سازمان و ایجاد رفاه برای مردم و تنظیم بازار بایستی اقداماتی را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «سال جهش تولید» تصریح کرد: تولید، تامین و توزیع سه مولفه و مقوله مهم در بحش جهش تولید است که تولید با بخش صنعت و تامین و توزیع توسط اصناف است که اینها به صورت زنجیره ای کامل از تولید، تامین و توزیع نقش بسیار مهمی را در زمینه جهش تولید ایفا می کنند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نقش اثر گذار اصناف در جهش تولید را یادآور شد و گفت: یکی از راههای رونق کسب و کارهای کوچک نیز بحث حمایت از اصناف تولیدی و توزیعی است که ما در منطقه آزد اروند در حال پیگیری آن هستیم.

موسوی افزود: در کشور بیش از ۲٫۵ میلیون واحد صنفی تولیدی و توزیعی وجود دارد که از این تعداد قریب به ۲۰ هزار واحد آن در شهرستانهای آبادان و خرمشهر فعالیت دارند و به عنوان یک شبکه بزرگ تامین و توزیع برای مردم منطقه به شمار می آیند.

وی اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با ویروس کرونا و نظارت و بازرسی بر بازار توسط دستگاههای مرتبط ارائه شد و درباره برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی که عمر قانونی آنها به پایان رسیده نیز دستورات لازم صادر و مصوب شد تا این انتخابات توسط هیات اجرایی انجام شود.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به طرح برخی موارد صنفی مرتبط با اتحادیه های صنفی در این جلسه، تصریح کرد: درباره مواردی همچون تعیین تکلیف وضعیت رسته های صنفی لوازم یدکی سبک و نمایندگی های فروش لوازم یدکی و الحاق آنها با اتحادیه های مکانیک و تراشکار نیز تصمیم گیری شد.

موسوی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد تا تمامی دستگاههای اجرایی و اتاق بازرگانی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود یکسری امکانات را در اختیار بازرسان و ستاد تنظیم بازار شهرستان آبادان قرار دهد تا آنان بتوانند کار نظارت بر تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را به نحو مطلوبی به انجام برسانند.

در پایان این جلسه، به مناسبت روز ملی اصناف از سه اتحادیه صنفی فعال در مقاطع مختلف از جمله مبارزه با کرونا ویروس قدردانی شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو