برگزاری 22 نمایشگاه، جشنواره و مسابقه فرهنگی هنری مجازی در دوران کرونا در قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری افزون بر 22 نمایشگاه، جشنواره و مسابقه فرهنگی هنری و چهار دوره برنامه دورهمی و شب شعر آنلاین در قشم جهت تشویق مردم برای ماندن در خانه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ازآغاز این شیوع تا آخر فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با بیان این مطلب افزود: برگزاری نمایشگاه گروهی آثار تجسمی با موضوع انسان و کرونا و اولین جشنواره و نمایشگاه عکس با عنوان«از نگاه دختران جزیره ببینیم» از مهم ترین این برنامه ها بوده است.
کمساری برگزاری سه برنامه دورهمی شاعرانه آنلاین با موضوعات گرامیداشت روز «فردوسی و خیام»، عید سعید فطر و آزاد و همچنین شب شعر آنلاین با موضوع خلیج فارس و با عنوان «حماسه در نیلگون» را نیز از دیگر برنامه های این اداره کل در این مقطع زمانی اعلام کرد و گفت: مسابقات عکس و فیلم ویژه روزه اولی ها، روخوانی و روان خوانی قرآن و کتابخوانی آنلاین نیز در این مدت در قشم از طرف این اداره کل برگزار شده است.
وی مسابقه دابسمش و استندآپ کمدی با موضوعات مشارکت جمعی در مقابله با کرونا، خانواده کرونا را شکست می دهد و ایام نوروز در خانه بمانیم را یکی دیگر از مسابقات ویژه کرونا در قشم خواند و یادآور شد: مسابقات هنری نقاشی در منزل(1 و 2)، عکاسی ویژه عید نوروز با موضوع سفره هفت سین و نقاشی و طراحی با عنوان « کودکانه های خلیج فارس» نیز در این دوره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.
به گفتهمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، مسابقات تفسیر سوره قدر، نامه ای به کودک فلسطینی به مناسبت روز قدس به عنوان میراث ماندگار، نامه مهربانی ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، نقاشی بر روی ماسک های کاغذی ویژه کودکان و نوجوانان و مقاله نویسی مجازی با عنوان « کرونا; غم زنده ماندن یا غم معاش؟» با موضوع راهکارهای بهبود کسب و کار های آسیب دیده از دیگر برنامه های این مقطع زمانی در قشم بوده است.
کمساری، از اجرای طرح قرآنی خانه های نورانی هم در این مدت در قشم خبر داد و گفت: این طرح همزمان با اجرای برنامه های مبارزه با شیوع ویروس کرونا و پیشنهاد مسوولان برای خارج نشدن مردم قشم از منزل با عنوان «خانه های نورانی» و با بکارگیری ظرفیت های موسسات تخصصی فرهنگی، هنری و رسانه ای حوزه عترت و قرآن برگزار شد.
وی افزود: در شرایط ویژه ایجاد شده در سطح کشور در اثر شیوع ویروس کرونا، برگزاری این طرح قرآنی با هدف تقویت انس آحاد جامعه قشم با آموزه های قرآن و عترت و با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و غنی سازی معنوی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با محوریت خانواده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، همچنین در کنار این برنامه ها به برخی فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در جهت خدمات رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر قشم که از شیوع ویروس کرونا آسیب هایی را متحمل شده اند، اشاره کرد و گفت: پیگیری برای جبران بخشی از خسارت های وارده به فعالان فرهنگی ـ هنری قشم ناشی از توقف فعالیت ها به علت شیوع این ویروس و اختصاص بیمه بیکاری به آن دسته از فعالان فرهنگی ـ هنری که دارای کد کارگاهی بوده و صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند از جمله این فعالیت ها در این مدت بوده است.
کمساری از تمدید سه ماهه اعتبار مجوزهای صادره از سوی این اداره کل در راستای عمل به طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هم در این مدت خبر داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو