مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

پروژه های سازمان منطقه آزاد قشم با قوت و سرعت بیشتر از گذشته اجرا می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اقدامات و فعالیت های این سازمان برای اتمام پروژه های در دست اجرا این منطقه در آخرین سال دولت با قوت و سرعت بیشتر از سال های گذشته ادامه خواهد یافت.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا مومنی در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه های در دست اجرا این سازمان در سالن کنفرانس مرکز بین المللی رشد قشم افزود: مجموعه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم تا اخرین لحظه این دولت برای به ثمر نشاندن این پروژه ها از پای نخواهند نشست.
مومنی اجرای 18پروژه بزرگ نفتی، انرژی، عمرانی، گردشگری و فرهنگی را در جزیره قشم در آخرین سال دولت دوازدهم یک رسالت مقدس برای مجموعه مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم خواند و گفت: این حرکت بزرگ نه تنها بازار کار را در محل اجرای این پروژه ها و کسب وکارهای وابسته به آنها، بلکه زمینه ارائه خدمات و امکانات مختلف سازمان را پس از راه اندازی آنها رونق می بخشد.
وی بر ضرورت استفاده حداکثری از راه اندازی این پروژه ها برای تقویت بنیه مالی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد و یاداور شد: هدف همه ما باید این باشد که فعالیت های این سازمان در ارتباط با این پروژه ها توجیه اقتصادی داشته باشد تا مدیران بعدی سازمان بتوانند راه ما را ادامه بدهند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه برخی از پروژه های سازمان زیرساختی و حاکمیتی است و اجرای آنها عایدات مالی برای سازمان ندارد، تصریح کرد: ما مکلف به اجرای این پروژه ها هستیم و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور هرچقدر اجرای آنها به تاخیر بیافتد هزینه تمام شده آنها گران تر می شود.
مومنی همچنین به کاهش شدید درآمد سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در خوش بینانه ترین پیش بینی، امسال  تنها حداکثر 15درصد درآمد 80میلیارد تومانی پارسال ما از محل گمرک سازمان، محقق خواهد شد.
به گفته وی، از طرف دیگر بهاء تمام شده پروژه ها هم به شدت بالا رفته است بطوری که به عنوان مثال پروژه توسعه فرودگاه بین المللی قشم که قرار بود با 210میلیارد تومان انجام شود تاکنون مجموعه اعتبارات آن به 700میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اجرای پروژه های توسعه بنادر لافت و پهل، اسکله شهید ذاکری، جاده ها، کمپ پارک ها، جزایر ناز، بازارماهی و مانند اینها را ازالزامات سازمان برشمرد و تصریح کرد: همه کسانی که وارد جزیره قشم می شوند عملکرد ما را از نحوه توسعه این زیرساخت ها قضاوت می کنند.
براساس این گزارش پروین فرشچی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست طی سخنانی با تشریح وظایف و توانمندی شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم خواستار حضور قوی این شرکت در اجرای پروژه های در دست اجرا منطقه آزاد قشم بخصوص در بخش گردشگری و شیلات شد.
وی همچنین بر ضرورت انطباق اجرای این پروژه ها با طرح جامع منطقه آزاد قشم و رعایت حریم دریا در ساخت بزرگراه درجزیره قشم شد.
بنا بر این گزارش معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم هم در این جلسه به تفصیل درخصوص پروژه های عمرانی سازمان سخن گفت و تصریح کرد: فاز اول این پروژه ها تکمیل شده و به رغم وجود مشکلات و موانع با تلاش همه همکاران و همکاری و هم افزایی همه دستگاه های مرتبط  پروژه ای نیمه تمام باقی نخواهد ماند.
محرم بهاروند با تشریح آخرین وضعیت برخی پروژه ها مانند بزرگراه خلیج فارس، ساختمان مرکزی سازمان، جزایرناز و اسکله ها بر رعایت صد در صد حریم دریا در ساخت بزرگراه ها تاکید کرد و گفت: از 500کیلومتر جاده در جزیره قشم افزون بر 9درصد آن بزرگراه است که در مقایسه با 15درصد کل کشورامیدواریم با بهره برداری از پروژه های جدید این فاصله جبران شود.
همچنین در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه افزون بر 80درصد مسافران وگردشگران قشم تنها در مقطع زمانی یک  ماهه نوروز به قشم سفر می کنند و در نتیجه اماکن گردشگری قشم به علت کاهش درآمد در بقیه ماه های سال دچار زیان می شوند، خواستار برنامه ریزی برای جذب گردشگر و مسافر در همه فصول سال بخصوص تابستان شد.
مرتضی شیخ زاده، توسعه ظرفیت حمل و نقل هوایی و دریایی  و افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده در منطقه آزاد قشم را نیز برای توسعه گردشگری و اجرای پروژه های بزرگ در منطقه آزاد قشم ضروری دانست.
در پایان این نشست کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با جمع بندی پروژه های در دست اجرای منطقه آزاد قشم، نوع سرمایه گذاری هریک از آنها را تعیین و اعلام کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.