به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان صورت گرفت؛

دیدار مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان قشم به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، حمیدرضا مومنی در این جلسه که امروز به مناسبت روز شورای نگهبان و با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، گفت: فعالیت های شورای نگهبان در چارچوبی مشخص در قانون اساسی صورت می پذیرد و با توجه به تجارب و سابقه طولانی مدت این شورا در انتخابات مختلف، عملکرد این نهاد در قشم قابل قبول است.
مومنی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات سال گذشته در صحت و سلامت کامل، ادامه داد: شورای نگهبان با نظارت مستقل و مفید بر عرصه انتخابات، مسیر رشد و ترقی جامعه را به دوش کشیده و همواره با اقتدار در حراست از قانون وکیان ملی و صیانت از نظام و پاسداری از رای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کرده است.
وی افزود: اگر  بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید در برگزاری انتخاباتی سالم تلاش فراوانی صورت پذیرد و شرایط را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ تامين امنيت و سلامت انتخابات به عنوان ارکان اصلي و مهم در برگزاري انتخابات، موجب حضور تاثيرگذار و پرشور و باشکوه مردم شهرستان قشم شده که نتایج مثبت این همراهی مردم با نظام موجب ایجاد ثبات بیشتر در منطقه می شود.
مومنی فعالیت اعضای دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان را بسیار ظریف و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: به برکت نظام اسلامی برگزاری انتخابات برای مشارکت فعالانه مردم در تعیین سرنوشت و آینده کشور یک پروسه دائمی است و در مقاطع مختلف برگزار خواهد شد و تلاش همه دست اندرکاران امر انتخابات این است که انتخاباتی سالم و بی نقص برگزارگردد وبا حضور عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در کنار هم مایه دلگرمی و اطمینان مردم شود.
وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که ناظران و عوامل شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام دهند،  یاس دشمنان بیشتر خواهد شد.

براساس این گزارش، رئیس هیات نظارت شورای نگهبان شهرستان قشم نیز در این جلسه اظهار داشت: حسن نظارت و امانت داری دو شاخص و وظیفه برجسته و مهم شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مختلف است که شورای نگهبان در ادوارهای مختلف انتخابات در کشور توانسته به‌ خوبی ادای تکلیف کند.
حسن هاشمی در ادامه گزارشی از عملکرد و برنامه های هیات نظارت پیرامون برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفندماه سال گذشته برگزار شد ارائه کرد و افزود: با همکاریهای صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم شاهد برگزاری انتخاباتی درکمال آرامش و صحت و سلامت و  با حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم بودیم.
هاشمی ایفای نقش شورای نگهبان در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات را از اولویت ها برشمرد و ادامه داد: با نظارت دقیق صورت گرفته در زمان فعالیت شعب اخذ رای، اجازه وقوع هیچ گونه تخلف انتخاباتی داده نشد و براساس بررسی های انجام شده در سطح جزیره قشم، حضور جزیره نشینان در انتخابات سال گذشته حداکثری بوده است.
رییس هیات نظارت شهرستان قشم شورای نگهبان شهرستان قشم افزود: اصل حرکت شورای نگهبان بر بی طرفی و تنها چارچوب قانون خط مشی حرکت است که این امر باعث شده به هیچ عنوان جناح گیری سیاسی بر عملکرد شورای نگهبان تاثیر نگذارد.
هاشمی در پایان با قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با دفتر شورای نگهبان شهرستان در برگزاری انتخابات، خواستار ادامه این همکاری ها در آینده شد و بر آمادگی این دفتر برای مشارکت در برگزاری انتخاباتی سالم، همراه با کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه در آینده تاکید کرد.
گفتنی است، به موجب اصل ۹۱ قانون اساسی و به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ تیرماه سال ۵۹ تشکیل ‏شد و این تاریخ در تقویم ملی ایران به عنوان روز شورای نگهبان نامگذاری گردیده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.