منطقه آزاد انزلی دروازه تجارت دریایی ایران با اوراسیا است

معاون امور بندری و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید راهگشا است.

به گزارش فرینا، امین افقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با داشتن ظرفیت‌های بندر کاسپین و بندرانزلی که در محدوده این منطقه قرار دارند دروازه تجارت دریایی ایران به اورسیا محسوب می‌شود اظهار داشت: استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید راهگشا است.
افقی، استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم را فرصتی برای تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی کشور تلقی کرد ابراز داشت: در این شرایط ضمن تأمین نیاز کشور موجبات رونق و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر فراهم می‌شود.
وی انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی، حضور در اجلاس‌ها و کمیسیون‌های اقتصادی مشترک با کشور‌های حاشیه دریای خزر و اوراسیا را مورد اشاره قرار داد و گفت: منطقه آزاد انزلی برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی را در جهت ظرفیت‌سازی برای همکاری‌های تجاری با کشورهای اوراسیا انجام می‌دهد.
معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری نشست‌های تخصصی با سفیران کشور‌های عضو اوراسیا و میزبانی از همایش بین‌المللی اوراسیا و نقش ژیوپلیتیک مناطق آزاد در مهرماه امسال را از رئوس برنامه‌های این حوزه اعلام کرد و گفت: در ابتدای امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی 153 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 درصد رشد داشت.
افقی، آمار مربوط به واردات کالای غیر‌نفتی از بندرانزلی را نیز برشمرد و تصریح کرد: در فروردین امسال 132 هزار تن کالای غیرنفتی با رشد 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از این طریق وارد شد که از این مقدار 110 هزار تن آن کالای اساسی (غلات) بود.  
وی یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های بندر کاسپین را احداث چهار پست اسکله و تمامی انبارها، مخازن و سیلو‌های پسکرانه آن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام کرد و بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های بندر کاسپین از جمله اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود و برای عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی می‌کند.
معاون امور بندری و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی، نامگذاری سال 1399 توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طبق برنامه احداث واحد‌های تولیدی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین به عنوان بندر نسل سوم در دستور کار سازمان است تا ضمن تکمیل زنجیره ارزش موجبات کاهش قیمت تمام شده تولید داخل نیز از طریق آن فراهم شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو