ابلاغ رسته های جدید شغلی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای رسته‌های جدید شغلی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا را به منظور بهره‌مندی از تمهیدات مرتبط در این زمینه را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه های پیشین این بانک، موضوع اعلام فهرست رسته‌های کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا و باتوجه به تصمیمات متخذه در جلسات مورخ 20 فروردین و 12 خرداد ماه سال جاری در «کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا» که طی نامه‌هایی از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهوری ابلاغ شده، موارد زیر مقرر و مصوب شده است:
«مهدکودک‌های غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان کسب وکارهای واجد شرایط بهره‌مندی از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی، تحت شمول رسته «مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی» تشخیص داده شد».
«با تسری تمامی حمایت‌ها و تسهیلات مصوب رسته‌های شدیداً آسیب‌دیده در کشور به بنگاه‌های فعال در همین رسته‌ها در مناطق آزاد تجاری‏‏‏ ـ صنعتی و ویژه اقتصادی موافقت شد».
«شرکت‌های مرتبط با خدمات نمایشگاهی در کشور مشتمل بر دارندگان سایت‌های نمایشگاهی و مجریان برگزاری نمایشگاه‌ها (دستگاه مرجع تشخیص بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت است) به فهرست فعالیت‌ها و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از بیماری کرونا صرفاً برای امکان بهره‌مندی از تسهیلات مربوط به «دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا موضوع ابلاغیه شماره 2758م‏‏‏.99 مورخ 3‏‏‏.2‏‏‏.1399 و اصلاحات بعدی» اضافه شد. ذکر این نکته ضروری است که تسهیلات اعطایی صرفاً شامل بخش‌های غیردولتی است».
در پایان تأکید می شود، مراتب به قید تسریع، به تمام واحدهای ذی‌ربط بانک ها‏‏‏‏‏‏‏‏‏ یا مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید. ‏‏‏‏‏‏‏‏

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو