سرمایه‌گذاری ٩٨ میلیارد ریالی برای توسعه شهرک صنعتی شوط

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون قرارداد واگذاری حدود ١۶ هکتار در قالب ٢١ قرارداد در شهرک صنعتی شوط انجام شده، گفت: ٩٨ میلیارد ریال برای این تعداد قرارداد سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از آن‌ها برای حدود ٧٠ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسن حاتمی در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی شوط با اشاره به وضعیت مساحت شهرک صنعتی شوط اظهار داشت: تاکنون ۶ واحد در بخش‌های شیمیایی، کانی غیرفلزی و فلزی در این شهرک به بهره‌برداری رسیده است.

حاتمی بیان کرد: امکانات زیربنایی شهرک صنعتی شوط از جمله برق، آب و گاز، تلفن و راه دسترسی تامین شده و تصفیه‌خانه و آتش‌نشانی این شهرک هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی اضافه کرد: یک‌هزار هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی شوط نیاز بوده و این امر نیازمند مساعدت سازمان‌های مرتبط و منطقه آزاد ماکو است. 

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: اگر این زمین بکر که در اطراف شهرک صنعتی به این محل اختصاص داده شود، مشکل توسعه شهرک صنعتی شوط حل می‌شود. 

حاتمی بیان کرد: شهرک صنعتی شوط به لحاظ قرار گرفتن در نزدیکی جاده ترانزیتی ایران ـ اروپا و داخل محدوده منطقه آزاد ماکو موقعیت ممتازی را برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر ٢ روزه خود به آذربایجان‌غربی از شهرک‌های صنعتی شمال و مرکز استان بازدید می‌کند و همچنین با مدیر عامل منطقه آزاد ماکو دیدار خواهد کرد. 

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.