کردی:

چابهار بارانداز صادراتی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: ازبک‌ها،‌ قزاق‌ها و قرقیزها به دلیل ظرفیت‌ها و مزیت‌های چابهار به دنبال داشتن جای پا در این منطقه هستند.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کُردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری برگزاری جلسه با مسئولان کشور ازبکستان، اظهار کرد: این کشور در حوزه طلا سرمایه‌گذاری عظیمی را آغاز کرده است.

کردی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این کشور حمل سریع و مطمئن محصولات کشاورزی به بازارهای هدف از جمله هند است، ادامه داد: در جلسه مذکور آنها سئوال کردند سریع‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر برای دسترسی به بازارهای هند چیست که ما به آنها پیشنهاد مسیر ترکمنستان، سرخس، چابهار و از اینجا به بمبئی را دادیم.

وی افزود: در این راستا بود که ازبک‌ها را با پورت اپراتوری هندی مستقر در بندر چابهار ارتباط دادیم که اتفاق بسیار خوبی افتاد. متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسئله دچار وقفه شده که البته در این دوران هم ازبکستانی‌ها پیگیر این موضوع هستند و در حال پیشبرد توافقات هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار یادآور شد: کشورهای قرقزستان و قزاقستان نیز به همین شکل به دنبال این هستند که جای پایی در چابهار داشته باشند ولو به‌عنوان یک هاب توزیع کالا.

کُردی بیان کرد: پیشنهاداتی را از طریق وزارت امور خارجه و هم به صورت مستقیم به این کشورها ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم یک بستر و فضایی را انبارها و فضاهای لجستیکی در چابهار در نظر بگیریم. تا بتوانند از این منطقه به‌عنوان بارانداز برای کالای مورد نیاز کشورشان و هم کالای صادراتی داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که نکته مهم حجم توسعه  و آثار آن بر مبادلات این کشورها ست، اضافه کرد: در یک فقره یکی از کشورها در جلسه‌ای که داشتیم اعلام کرد یک قرارداد صادرات 50 هزار تن پیاز را با هندی‌ها امضا کرده‌ایم که برای این محصول کشاورزی حتی یک ساعت کاهش زمان در حمل بسیار مهم است.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: از این دست اتفاقات خیلی فراوان است که باید بتوانیم از آنها برای توسعه بیش از پیش چابهار استفاده کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو